اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

278 سکه تاریخی در چهارمحال و بختیاری کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از کشف 278 سکه تاریخی در این استان خبر داد.

278 سکه تاریخی در چهارمحال و بختیاری کشف شد

اکبر کاویانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از این تعداد سکه 180 عدد آن مربوط به دوران سلوکی، 54 عدد سکه دوران اسلامی و 44 عدد آنها نیز مربوط به دوران پهلوی است.

این مسئول افزود: در بررسی‌های انجام گرفته از سوی نیروهای یگان حفاظت این اداره کل یک نفر قاچاقچی اشیاء تاریخی در شهرکرد دستگیر و یک عدد کتیبه سنگی بدلی مربوط به دوران هخامنشی و دو عدد مدال نقره دوران سلوکی نیز به همراه آن کشف و ضبط شد.

کاویانی ادامه داد: به همراه این فرد قاچاقچی 147 عدد سکه جعلی به سبک دوران اسلامی، 9 عدد مهره عقیق و دو عدد انگشتر مفرق و درب ظروف قدیمی نیز کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این فرد قاچاقچی با همکاری اداره مبارزه با قاچاق ارز و کالا دستگیر شدند، بیان داشت: پرونده این فرد در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

وی حفاظت و نگهداری داشته‌های تاریخی را رسالت این یگان برشمرد و ابراز داشت: بناهای تاریخی ستون فقرات یک جامعه محسوب می‌شوند و حفظ آن‌ها به مثابه حفظ شیرازه تمدن و فرهنگ آن است.

این مسئول گفت: به طور کلی، نگاه ما به عنوان حافظان میراث فرهنگی، حفاظت از آثار تاریخی به جا مانده از گذشتگان است و باید در راستای انتقال این آثار تاریخی و میراث ارزشمند امانت‌دار باشیم.

انتهای پیام/68005/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول