اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

رونق مطبوعات و تقویت کمی رسانه با صدور 1500 مجوز / راه‌اندازی 300 خانه فرهنگ

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رونق گرفتن مطبوعات و تقویت کمی رسانه با صدور یک هزار و 500 مجوز خبر داد و گفت: 300 خانه فرهنگ در کشور راه‌اندازی شده است.

رونق مطبوعات و تقویت کمی رسانه با صدور 1500 مجوز / راه‌اندازی 300 خانه فرهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در پخش زنده شبکه استانی در سنندج، اظهار کرد: با توجه به سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان که این استان را استانی فرهنگی معرفی نمودند، فرهنگ و هنر استان کردستان در بستر ملی و بین‌المللی مشارکت داده خواهد شد و این فرهنگ به تمام دنیا معرفی می‌شود.

وی شرکت در کنگره ملی شعر عاشورایی قروه را مهم‌ترین هدف خود در سفر به استان ذکر کرد و افزود: بازدید از پروژه‌های عمرانی و همچنین جشنواره‌های ‌ملی که مخاطب فرا ملی هم دارد از دیگر اهداف سفر ما به استان کردستان است.

حسینی برگزاری جشنواره مطبوعات غرب‌کشور و افتتاح سرای روزنامه‌نگاران را از مهم‌ترین اقدامات در راستای گسترش رسانه در استان برشمرد و افزود: این فضاها برای هماهنگی و همراهی رسانه‌ها و برخورداری از برنامه‌های آموزشی مستمر ایجاد شده است.

* راه‌اندازی 300 خانه فرهنگ در کشور

وی حضور فعال در بخش دیجیتال و فضاهای مجازی را زمینه آموزش نسل جوان و ارتقای سواد رسانه‌های دانست و گفت: تاکنون 300 خانه فرهنگ دیجیتال در کشور راه‌اندازی شده که این تعداد به 500 مورد خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود به گسترش و تقویت مفاهیم و آموزه‌های قرآنی اشاره کرد و جشنواره‌های قرآنی را پیوندی بین هنرمندان و فعالان قرآنی خواند.

حسینی اظهار داشت: با استفاده از قصص قرآنی امسال در 22 رشته و در 22 استان و نیز 22 کشور باید برنامه قرآنی داشته باشیم تا دید جهانی جشنواره‌ها تقویت شود.

وی در ادامه به عامل همگرایی جشنواره خلیج فارس، تقویت بنیان و ظرفیت‌های سینمایی کشور، ساخت فیلم‌های تاریخی، گسترش فضای شعر و تقویت و تقدیر از شاعران کشور اشاره کرد.

وی به همجواری استان کردستان با کشور عراق و نیز اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره کرده و اظهار داشت: سعی شده است که با کشور عراق به خصوص استان‌های سلیمانیه، کرکوک، اربیل و دیگر استان‌های این کشور اقدامات و برنامه‌های فرهنگی بیشتری انجام شود.

حسینی اضافه کرد: علی‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی بستر فرهنگی ایران با کشورهای منطقه حفظ شده و این ارتباط فرهنگی زمینه‌ساز فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی شده است.

وی به لزوم گسترش مشارکت استان کردستان در جشنواره‌های ملی و فراملی تأکید کرد و افزود: در جشنواره‌های فیلم فجر، تئاتر فجر، هنرهای تجسمی فجر، جشنواره خلیج فارس و جشنواره‌های قرآنی فضای بیشتری به استان کردستان و اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم داده شده است.

* تقویت استعداد هنرمندان کردستانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محوریت موسیقی کردی در غرب کشور اشاره کرد و گفت: استقبال کشورهای همسایه از موسیقی کردستان دلیل استعداد سرشار هنرمندان این استان بوده به طوری که هر جا گروه‌های حرفه‌ای موسیقی استان برنامه اجرا می‌کنند مخاطبان زیادی را بخود جلب کرده‌اند.

حسینی بر لزوم تقویت این استعدادها و تأمین بودجه هنر و فرهنگ استان‌ها تأکید کرده و یادآور شد: بودجه و اعتبارات فرهنگی و هنری کشور باید از تهران به سایر شهرستان‌ها هم سمت و سو پیدا کند تا هنرمندان مستعد شناسایی و تقویت شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایجاد جشنواره مد و لباس اشاره داشت و گفت: با پشتوانه محکم قانونی به لباس و مد از نظر فرهنگی بهای بیشتری داده می‌شود تا نگاه جوان‌ها از خارج از مرز به داخل و فرهنگ بومی منطقه سوق پیدا کند.

وی جشنواره‌های ملی، منطقه ای و استانی را بستری برای شکوفایی فرهنگی کشور دانست و اظهار داشت: افزایش تعداد جشنواره‌ها و برگزاری مستمر و سالانه آنها در برنامه است.

به گفته وی، افزایش 100 درصدی فضاهای فرهنگی در قالب مجتمع‌های فرهنگی و کانون مساجد روستاها مؤید این مطلب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رونق مطبوعات با تقویت کمی رسانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در استان کردستان هم 34 نشریه در قالب روزنامه، هفته‌نامه و ماهنامه وجود دارد و هفته گذشته نیز مجوز 10 نشریه دیگر هم صادر شد.

انتهای پیام/79002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول