اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اروندکنار:

انهار اروندکنار با 5 هزار درخت حرا جانی دوباره می‌گیرد

خبرگزاری فارس: شهردار اروندکنار گفت: کاشت پنج هزار درخت حرا در کنار نهر خلیفه اروندکنار جانی دوباره به انهار این منطقه می‌دهد.

انهار اروندکنار با 5 هزار درخت حرا جانی دوباره می‌گیرد

یوسف دریس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اروندکنار اظهار داشت: اروندکنار از 13 نهر شهری برخوردار بوده که با توجه به شوری آب دیگر از سرسبزی و گونه‌های مختلف گیاهی در کنار انهار این منطقه خبری نیست.

وی افزود: در رایزنی‌های صورت گرفته و استفاده از مشاوران مجرب کاشت گیاه گرمسیری حرا برای سرسبزی و افزایش فضای سبز در کنار این انهار به شهرداری اروندکنار پیشنهاد شده است.

شهردار اروندکنار ادامه داد: این گیاه با آب شور سازگار بوده و برای زنده ماندن به آب زیاد و قرار داشتن ریشه درخت در جذر و مد آب برای جلوگیری از خفه شدن احتیاج دارد.

وی با اشاره به بسترسازی نهر خلیفه برای کاشت درخت حرا عنوان کرد: خاک‌ریزی، بهینه‌سازی و ایجاد شیب متناسب با کاشت این درخت در کنار نهر خلیفه به عنوان نخستین طرح آزمایشی در اروندکنار مورد توجه قرار گرفته است.

دریس ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار نهال 20 سانتی حرا از بندرعباس خریداری شده و با توجه به زمان کشت آن در بهمن‌ماه سال‌جاری در کنار نهر خلیفه به عنوان طرح آزمایشی کاشته می‌شود.

وی در پایان گفت: این گیاه از نظر شکل ظاهری شبیه درخت کوناکارپوس یا مورد کویتی بوده با این تفاوت که برگ‌های تیره‌تر داشته و مانند درخت کوناکارپوس در همه فصول سال سبز است.

انتهای‌پیام/72002/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول