اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان خبر داد

بهره‌برداری از 116 پروژه نوسازی در مدارس کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان از بهره‌برداری از 116 پروژه نوسازی مدارس با 608 کلاس درس در سطح استان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

بهره‌برداری از 116 پروژه نوسازی در مدارس کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی شیرزادی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: پیگیری امور مربوط به ایجاد مدارس مورد نیاز مناطق منفصل شهری در سنندج و پروژه‌های مسکن مهر از جمله اولویت‌های این اداره کل است و با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: بیش از 11 پروژه ساخت مدرسه در طرح‌های مسکن مهر سنندج در مرحله اسکلت‌بندی است.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی_آموزشی در سراسر استان کردستان، اظهار داشت: در سال‌جاری 608 کلاس درس در 52 هزار و 971 متر مربع زیربنا و با هزینه‌ای بالغ بر 189 هزار و 962 میلیون ریال ساخته شده است.

شیرزادی افزود: از این تعداد 44 پروژه دارای 124 کلاس درس با 22 هزار و 892 مترمربع زیربنا و با هزینه‌ای بالغ بر 138 هزار و 658 میلیون ریال احداث شده است و تجهیز سایر مراکز آموزشی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مدارس علاوه بر فضاهای آموزشی از فضاهایی مانند کانون‌های فرهنگی، سالن‌های ورزشى، خوابگاه، نمازخانه، سالن اجتماعات پیش‌ساخته و سرایداری بهره‌مند هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان تصریح کرد: از مجموع 44 پروژه تحویلی، هفت پروژه با 36 کلاس درس مشارکتى و 37 پروژه باقیمانده با 88 کلاس از محل اعتبارات دولتى اعم از استانى، ملی و تخریب و بازسازى احداث شده است.

شیرزادی اعلام کرد: خوشبختانه در سال‌جاری شاهد ارتقای رتبه استان از لحاظ جذب اعتبارات از رتبه 28 به رتبه پنج کشوری و کسب رتبه برتر تحویل پروژه توسط استان بوده‌ایم.

وی افزود: در مبحث ایمن‌سازی و تجهیزات ایمنی در مدارس نیز در سال‌جاری بیش از 6.5 میلیارد ریال اعتبار جذب شد که جذب این میزان اعتبار کردستان را در رده دوم کشوری قرار داده است.

شیرزادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی دو سال اخیر روند افزایشی اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس کردستان زمینه را برای ایجاد تحول در این بخش فراهم کرده و انتظار می‌رود که با حمایت‌های بیشتر مسئولان زمینه برای رفع کامل نیازهای استان در این حوزه فراهم شود.

وی به مبحث استانداردسازی مدارس استان از لحاظ وسایل گرمایشی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از 70 درصد مدارس کردستان از لحاظ وسایل گرمایشی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بوده و 30 درصد مابقی نیز وضعیت مناسبی دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان تصریح کرد: در کردستان هیچ مدرسه‌ای از بخاری‌های قطره‌ای نفتی استفاده نکرده و با تمام توان و بر اساس برنامه‌ریزی به عمل‌آمده سعی می‌شود طی برنامه‌ای چهار ساله وضعیت گرمایشی همه مدارس استان به سطح بسیار خوب برسد.

انتهای‌پیام/79006/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول