اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه سازمان نوسازی مدارس کشور:

ایستایی، کارایی، زیبایی از محورهای نوسازی مدارس است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‎های مردمی نوسازی مدارس کشور گفت: ایستایی، کارایی، زیبایی از محورهای اساسی سازمان نوسازی مدارس است.

ایستایی، کارایی، زیبایی از محورهای نوسازی مدارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، باقر مسلمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید نوسازی مدارس گلستان اظهار داشت: در نظام فکری اسلامی، بینش مدیریتی از اعتقادات دینی سرچشمه گرفته است و هر مدیری که در هر سازمان یا ارگانی منصوب می‌شود ادامه مدیریت خالق هستی است.

وی با بیان اینکه مسئولیت‎ها به عنوان امانت به افراد سپرده می‎شوند تصریح کرد: امانت از یک واژه مقدس گرفته شده که باید به دست امانتدار آن سپرده شود و اگر غیر از این باشد مشکل‌آفرین خواهد بود لذا کسانی که بر مسند مدیریتی قرار می‎گیرند باید با بکارگیری همه تدبیرها و حتی نثار جان خویش از آن محافظت کنند.

مدیریت، مختص جبهه حق نیست/ جبهه باطل از هر شیوه‎ای برای مدیریت استفاده می‎کند

معاون توسعه سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه مدیریت تنها مختص جبهه حق نیست متذکر شد: همه آحاد بشر برای رسیدن به هدفی که برای خودشان تعیین می‎کنند نیاز به برنامه‎ریزی دارند، دنیای استکبار که در راس آن آمریکا قرار دارد نیز مدیریت دهکده جهانی را مطرح می‎کند و در راستای آن گام برمی‎دارد.

مسلمی ابراز داشت: جبهه باطل از هر شیوه‎ای برای مدیریت جهان استفاده می‌کند اما نظام اسلامی این طور نیست چراکه در کشور ما یکسری ویژگی‎های عام و اختصاصی برای دستگاه‎های خاص مطرح است و مدیر باید به وظایف خویش آگاه باشد.

وی شناخت مشکلات و ریشه‎یابی آن را از دیگر ویژگی‎های مدیران برشمرد و افزود: دانش و بینش کافی، اراده راسخ و عزم جدی در حل مشکلات، انعطاف‌پذیری و ایجاد تعادل در مجموعه، داشتن حسن نیت از ویژگی‎های عمومی است که مدیران هر دستگاهی باید برخوردار باشند.

پروش اندیشه‎های سالم تضمین‎کننده اقتدار است

معاون توسعه سازمان نوسازی مدارس کشور بیان داشت: علاوه بر ویژگی‎های مذکور، یک مدیر باید از سواد فنی کافی، شناخت مسائل فنی، دستورالعمل‎ها و مقررات قانون نظام فنی و مهندسی کشور و دنیا برخوردار باشد تا بتواند موفق عمل کند.

مسلمی با تاکید بر اینکه اهمیت مدیریت در نظام اسلامی بسیار بالاست خاطرنشان کرد: اهمیت مدیریت خصوصاً در محیط‎هایی که به نظام مقدس تعلیم و تربیت اتصال دارند حائز اهمیت بیشتری است چراکه این نظام عهده‎دار شکل‎دهی ذهن و اندیشه‎های نونهالان این کشور است.

وی ابراز داشت: قطعاً اگر ما در محیطی سالم با دیدی وسیع و شناختی کامل زمینه‎های رشد اندیشه‎های ناب، سالم و مستعد را فراهم کنیم آینده، استقلال، عزت و اقتدار کشور را تضمین خواهیم کرد.

تدوین تصمیمات از سوی انسان متعهد قطعاً در اجرا اثرات مثبت خواهد داشت

معاون توسعه سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه مدیران تصمیم‎سازان و تصمیم‎گیران هر دستگاهی هستند یادآور شد: اگر تصمیمات از یک ذهن خوب پرورش یافته و آشنا به مسائل و مشکلات و یک انسان متعهد تدوین شود قطعاً در اجرا اثرات مطلوب و محصول مثبتی خواهد داشت در غیر اینصورت دستگاه، کشور و مردم با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول