اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

مشکلی برای پرداخت تسهیلات ارزی به صنعتگران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه مشکلی برای پرداخت تسهیلات ارزی به صنعتگران وجود ندارد، گفت: البته بیشتر واحدهای تولیدی به دنبال تسهیلات ریالی هستند که فعلا به علت مشکلات اقتصادی اخیر با مشکلاتی مواجه هستیم.

مشکلی برای پرداخت تسهیلات ارزی به صنعتگران وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بهمن وکیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش اعتبارات و منابع تسهیلاتی بانک توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد هیچ سودی به حال مردم و توسعه این استان ندارد زیرا که عملا هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه اختیارات پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد را 6 برابر کردیم و عملا هیچ استفاده‌ای از آن نشد، تأکید کرد: هر چه هم ما منابع و اختیارات اینجا را بیشتر کنیم ولی عملا استفاده از این اختیارات صفر بوده پس به دنبال افزایش این اختیارات نباشید بلکه به فکر استفاده از آن باشید.

این مسئول بانکی در کشور با ابراز تأسف سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات صندوق توسعه ملی را صفر ریال اعلام کرد و خبر داد: از میزان هزار و 200 میلیارد اعتبارات این صندوق در کشور سهم استان کهگیلویه و بویراحمد صفر ریال بوده است.

وی بیان کرد: از این میزان عظیم طرح تولیدی در کشور به میزان هزار و 200 میلیارد تومان کهگیلویه و بویراحمد حتی یک طرح هم ارائه نداده است.

بهمنی ابراز داشت: این خیلی بد است و خود استان نیز باید به فکر باشند از منابع صندوق توسعه برای آبادانی و ایجاد اشتغال و رونق صادرات و تولید کمک بگیرند.

بهمنی توضیح داد: اگر صادر کنندگان و تولید کنندگان از این بانک انتظاراتی دارند ما هم انتظاراتی داریم و آن این است که حداقل به اندازه انتظارشان گردش مالی در بانک توسعه صادرات ایجاد کنند.

* از 10 پرونده تسهیلات تولیدی کهگیلویه و بویراحمد 2 مورد مشکوک‌الوصول و بقیه سررسید گذشته هستند

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور با بیان اینکه گردش مالی فعالان اقتصادی این استان در این بانک صفر ریال است، گفت: از صادر کنندگان و تولید کنندگان می‌خواهیم که برای تقویت این بانک بخشی از گردش مالی خود را در بانک توسعه صادرات بیاورند تا منابع ریالی برای حمایت از تولید و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد تقویت شوند.

این مسئول بانکی تأکید کرد: برای پرداخت تسهیلات ارزی هیچ مشکلی نداریم و در سفری که به گچساران داشتم پرداخت تسهیلات یورویی به پتروشیمی گچساران و شرکت بهنوش را پذیرفتم.

وی توضیح داد: البته بیشتر واحدهای تولیدی به دنبال تسهیلات ریالی هستند که فعلا به علت مشکلات اقتصادی اخیر با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: متأسفانه از 10 پرونده‌ای که در شعبه بانک توسعه صادرات این استان در رابطه با طرح‌های تولیدی وجود دارد، متأسفانه 2 مورد مشکوک‌الوصول شدند و بیشتر آن‌ها هم سررسید گذشته و اقساط معوق.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور گفت: از میزان هزار و 200 میلیارد تومان اعتبارات صندوق توسعه ملی کشور سهم کهگیلویه و بویراحمد به علت عدم ارائه حتی یک طرح تولیدی، صفر ریال بوده است.

انتهای پیام/82005/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول