اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بزرگترین جشنواره عکس جهان

عکاس شیرازی مدال طلا گرفت

خبرگزاری فارس: با اعلام نتایج جشنواره بین‌المللی عکس 2012 «آساهی شیمبون» ژاپن، عکاس شیرازی شرکت کننده در این جشنواره مدال طلا و تقدیر ویژه را کسب کرد.

عکاس شیرازی مدال طلا گرفت

صادق‌ حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه ‌عکاسی را در انجمن سینمای جوان شیراز، از سال 1388 آغاز کرده‌ام، اظهار داشت: امسال هفتاد ‌و‌ سومین جشنواره عکس «آساهی‌شیمبون» ژاپن برگزار‌ و آثار 11 عکاس ایرانی در این دوره از مسابقات پذیرفته شد.

وی ادامه داد: ‌9 هزار ‌و 282‌ عکس، از 41 کشور، به این جشنواره ارسال شد و 130 عکس توانست به بخش پایانی راه یابد که 50 عکس از ژاپن بود و 11 عکس از ایران حضور داشت و سه نفر از عکاسان کشورمان مورد تقدیر قرار گرفتند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: موضوع این مسابقات آزاد و کار من یک پورتره، روی چهره دختر بچه در مدارس عشایری فیروز‌آباد بود که امتیاز به دست آورد از این رو تصمیم دارم تا مجموعه‌ای از تصاویر او و عشایر را داشته باشم.

این عکاس شیرازی بیان داشت: توقعات مردم ایران از شهر فرهنگ و ادب و هنر شیراز بسیار است و به تبع آن انتظار هنرمندان و ادیبان از مسئولان بالا می‌رود و اگر بودجه‌ای که برای هنر در این شهر صرف می‌شود را با موارد دیگر مقایسه کنیم، بسیار ناراحت‌کننده است.

وی افزود: هنگامی که به صحبت‌های عکاسان و پیشکسوتان نامی این شهر توجه می‌کنیم درد و ناراحتی ما بیشتر می‌شود و باید توجه داشت زمانی که هنرمندی با باروری هنری می‌تواند نام کشورش را در جشنواره‌های بین‌المللی متبلور کند، مسئولان نیز باید به این رویدادها نگاهی افتخارآمیز داشته ‌باشند.

حسینی تصریح کرد: با ارزش ‌قائل شدن برای هنرمندان، می‌توان باعث ایجاد پویایی بین آنها و به ویژه هنرمندان نوپا که نیاز بیشتری به توجه دارند، شد.

به گزارش فارس، صادق حسینی عکاس برتر ایرانی، به ‌تازگی در جشنواره بین‌المللی عکس «آساهی‌شیمبون»، موفق به کسب مدال ویژه و تقدیر شده‌ که این جشنواره عکس متعلق به پرتیراژترین روزنامه ژاپن است.

نتایج این مسابقات در 25 دسامبر سال جاری میلادی و پنچم دی ماه اعلام شده ‌است و در این مسابقات 11 عکاس ایرانی حضور داشتند که در پایان از سه عکاس کشورمان تقدیر شد.

صادق حسینی در کنار آوا‌ نصیری و مهران ‌همراهی مورد تقدیر قرار گرفته و همچنین موفق به کسب مدال ویژه این جشنواره شده است.

از جمله افتخارات حسینی در سطح ملی و بین‌المللی می‌توان به کسب رتبه نخست سومین جشنواره سراسری «عکس فیروزه»، رتبه سوم در نخستین جشنواره سراسری عکس «شور حسینی»، رتبه نخست در جشنواره استانی «قاب بیداری»، رتبه سوم در جشنواره سراسری «عکس آن»، رتبه سوم در جشنواره سراسری «شهر آسمان»، اشاره کرد.

وی همچنین کسب مدال ویژه از هفتاد ‌‌و‌ یکمین جشنواره بین‌المللی عکس «آساهی‌شیمبون» ژاپن در سال2011، راهیابی به سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی «کنوکه‌هایس» بلژیک در سال 2011، کسب مدال ویژه و همچنین تقدیر از هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی عکس «آساهی‌شیمبون» ژاپن در سال 2012 و تقدیر از مسابقه بین‌المللی عکس امارات بخش پورتره در سال 2012 را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول