اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان:

پوشش 70 درصدی هرمزگان از شبکه آب شهری

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در حال حاضر 70 درصد از جمعیت هرمزگان تحت پوشش شبکه آب شهری قرار دارند.

پوشش 70 درصدی هرمزگان از شبکه آب شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی در سالروز تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب طی نشست خبری اظهار داشت: با گذشت دو دهه از زمان تأسیس این شرکت‌ها، دستاوردهای ارزشمندی را در این صنعت شاهد بوده‌ایم که بومی سازی صنعت آب و فاضلاب، صادرات توان فنی و مهندسی به خارج از کشور، استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و بسیاری دیگر از دستاوردها که همه ماحصل فعالیت‌های تخصصی شرکت آب و فاضلاب در شرایط سخت اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر بوده، از جمله این دستاوردهاست.

وی با اشاره به منابع فعلی تولید آب شهرهای استان، افزود: این منابع عمدتا از ظرفیت‌های جدیدی است که  برای استمرار خشکسالی در دولت‌های نهم و دهم ایجاد شده‌اند و از جمله آنها؛ چاه‌های اضطراری تامین آب بندرعباس، خط انتقال آب بندرعباس  ـ خمیر ، آبشیرین کن‌های بندرلنگه، خط انتقال محرم، تامین آب شهرهای پارسیان، چارک، کوشکنار، سوزا، درگهان و تامین آب جزایر از طریق آبشیرین‌کن‌ها است که نشان از توجه ویژه دولت نهم و دهم نسبت به تامین آب شهرهای استان بوده است.

وی افزود: اگر چه سرعت ایجاد ظرفیت‌های جایگزین کمتر از خسارت‌هایی است که خشکسالی وارد آورده، اما موفقیت‌های این شرکت در بخش تامین آب برای جبران خشکسالی، انکارناپذیر است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حالیکه امسال 30 طرح آبرسانی با اعتبار 5 هزار میلیارد ریال در دست اجرا داریم، 10 پروژه آبشیرین کن (به عنوان منابع جایگزین) در سطح  استان تکمیل و در حال بهره‌برداری است.

همچنین پروژه‌های آبشیرینکن بندرعباس ،سیریک، جزایر و بندرلنگه از جمله پروژه‌های اجرایی سال 90 و  91 است که با ظرفیت 28 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز در حال ساخت هستند.

به گفته خادمی؛  در بخش فاضلاب نیز 71 درصد جمعیت شهر «بندرعباس» از شبکه فاضلاب بهره‌مند شده اند.

همچنین طرح فاضلاب در جزایر لاوان، هرمز و ابوموسی به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: اجرای تاسیسات جمع آوری فاضلاب شهرهای میناب، جاسک و رودان، همچنین انجام مطالعات مهندسی مجدد طرح فاضلاب و مدول دوم تصفیه خانه و شبکه جمع آوری شهر بندرعباس، اجرای مطالعات شهر های پارسیان، بندرخمیر، بستک، جزایر تنب بزرگ، هنگام و لارک نیز از دیگر اقدامات آبفای هرمزگان در این بخش است.

انتهای پیام/88007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول