اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رزمایش واکنش اضطراری در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی برگزار شد

خبرگزاری فارس: رزمایش واکنش شرایط اضطراری در فازهای دو و سه مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

رزمایش واکنش اضطراری در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مسئول ایمنی فازهای دو و سه پارس جنوبی شامگاه یکشنبه در پایان برگزاری رزمایش واکنش شرایط اضطراری اظهار داشت: این رزمایش با هدف ارزیابی عملکرد کارکنان و نیروهای ایمنی در پالایشگاه دوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شده است.

علیرضا اصولی افزود: این رزمایش به طور فصلی هر سه ماه یک بار در سطح پالایشگاه به منظور ارزیابی عملکرد اعضای تیم واکنش در شرایط اضطراری و اعضای تیم هسته واکنش در شرایط اضطراری برگزار می‌شود که امیدوار هستیم خروجی لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این رزمایش در دسترس بودن و میزان کارایی تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با شرایط اضطراری نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

اصولی با اشاره به سناریوی این رزمایش گفت: به‌طور معمول برنامه‌ریزی و اجرای هر رزمایشی بر اساس یک سناریوی از پیش طرح‌ریزی شده انجام می‌گیرد و در رزمایش اخیر که در واحد تثبیت‌سازی میعانات گازی (واحد 103) انجام شد، نوع سناریوی طراحی شده، انفجار و آتش‌سوزی در اثر نشت گاز قابل اشتعال از گسکت خط 20 اینچ ورودی مخزن شماره 105 بوده که با وقوع حادثه و پس از اعلام وضعیت اضطراری تمام اعضای گروه در محل حاضر شده و به‌درستی به وظایف خود عمل کردند.

مسئول ایمنی پالایشگاه دوم اذعان داشت: این رزمایش بدون هیچ آسیب و تلفاتی به اعضای گروه و تجهیزات به اتمام رسید.

وی متذکر شد: رعایت مسایل ایمنی در تمام محیط‌های عملیاتی و کارگاهی اهمیت زیادی دارد و به ویژه این امر در منطقه عملیاتی پارس جنوبی اهمیتی دوچندان دارد و از تمام امکانات موجود برای رعایت ایمنی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/2451/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول