اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس :

80 درصد معتادان جوان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استاداری فارس گفت: 80 درصد افراد معتاد در سنین نوجوانی و جوانی و در اوج سن کار و تلاش قرار دارند.

80 درصد معتادان جوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس شیراز، ناهید شمس بعد از ظهر امروز در نهمین جلسه کارگروه امور فرهنگی و اجتماعی استان فارس اظهار داشت: سن 45 درصد از معتادان زیر 29 سال و سن 35 درصد از افراد معتاد زیر 39 سال است.

وی ابراز داشت: 80 درصد افراد معتاد در سن کار و تلاش قرار دارند و می‌توانند توانمندی خود را برای کمک به جامعه به کار گیرند.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی چالش‌ها و دغدغه‌های اجتماعی بیان کرد: آسیب‌شناسی چالش‌ها و دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی باید در قالب دستورالعمل‌های اجرایی و بنا بر ماهیت ذاتی هر دستگاه فرهنگی در کارگروه تعریف شود.

وی بیان کرد: در کارگروه فرهنگی و اجتماعی باید طرح سبک زندگی و منویات مقام معظم رهبری سرفصل قرار گیرد و خروجی تصمیمات کارگروه نیز متناسب با نیازها و آسیب‌های جدید موجود در جامعه باشد.

شمس خاطرنشان کرد: در زمینه سبک زندگی هر مسئولی می‌تواند متناسب با ماهیت دستگاه خود به طرح مباحث و مسائل بپردازد و آنها را در کارگروه مطرح کند.

در ادامه احمد همتی بوشهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تغییر دولت نباید بر اولویت‌های فرهنگی تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: روی کار آمدن دولت جدید نباید باعث تغییر در سیاست‌گذاری‌ها و اولویت‌های فرهنگی شود.

وی افزود: نباید تغییر در اولویت‌ها، سبک زندگی و زیرساخت‌های اجتماعی را تغییر دهد.

همتی گفت: با تغییر در سیاست‌ها، اولویت‌های فرهنگی در رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و آموزشی دچار نوسان می‌شود که نتیجه آن شکل‌گیری هنجارهای جدید و از بین رفتن هنجارهای نهادینه شده است.

در ادامه عبدالحمید کشاورز، مدیرکل بهزیستی فارس گفت: ناهماهنگی بین محیط‌های آموزشی و جامعه در برخی مراکز فرهنگی و آموزشی امری مشهود است.

وی بیان کرد: اگر زمانی که رهبر معظم انقلاب به شبیخون فرهنگی اشاره کردند و مسئولان و جامعه را از این خطر آگاه ساختند، برای مقابله با این معضل راهکارهای عملی اجرا شده بود اکنون شاهد بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نبودیم. 

وی تصریح کرد: دیگر زمان آن رسیده که از تئوری‌پردازی دست برداریم و به شکل عملیاتی پاسخی برای معضلات فرهنگی بیابیم و منویات مقام معظم رهبری را در مورد سبک زندگی به بهترین شکل اجرایی کنیم.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول