اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رجبی دوانی مطرح کرد

رد شدن در امتحان الهی ولایت‌پذیری تاوان دارد

خبرگزاری فارس: پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: رد شدن در امتحان الهی ولایت‌پذیری تاوان دارد.

رد شدن در امتحان الهی ولایت‌پذیری تاوان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمد حسین رجبی‌ دوانی ظهر امروز در جمع مردم برازجان اظهار داشت: امروز دشمنان با تحریم و تهدید در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی هستند و باید با اتحاد و همدلی بار دیگر دشمنان را ناکام کنیم.

وی افزود: در شرایط کنونی سیاست‌های نادرست برخی مسئولان و تحریم‌های شدید باعث فشار اقتصادی بر مردم شده و این فشارها نباید ولایت و بصیرت را از مردم بگیرد و فضا را برای جولان دادن دشمنان مهیا سازد.

این پژوهشگر تاریخ اسلام به اهمیت ولایت‌مداری اشاره کرد و یادآور شد: تبعیت از ولایت فقیه همواره موجبات سربلندی و موفقیت نظام اسلامی بوده و این امر در تاریخ اثبات شده است.

رجبی دوانی تصریح کرد: هرجا مسلمانان همانند مهاجرین صدر اسلام در مقابل مشکلات و توطئه‌های دشمنان صبر و پایداری کردند، سربلندی اسلام و مسلمین را پاداش گرفتند.

وی اضافه کرد: اما مردم دوران پیامبر(ص) در آزمون آخر که پیروی از ولایت محض بود کم آوردند و اکثریت آنها مردود شدند.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: 250 سال ائمه اطهار(ع) به عنوان بهترین رهبران در اختیار مردم بودند ولی نتوانستند از این نعمت الهی استفاده کنند و از آنجایی که رد شدن در امتحان الهی ولایت‌پذیری تاوان دارد خداوند نیز به لحاظ این که مردم قدر ندانستند و لیاقت نداشتند، آخرین حجتش را غائب کرد.

رجبی دوانی با اشاره به قبولی ملت ایران در آزمون ولایت‌مداری گفت: در جامعه ایران اسلامی مردم برای چندمین بار در فتنه 88 که آزمون ولایت‌مداری بود سربلند بیرون آمدند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون بسیاری از خواص مردود شدند خاطرنشان کرد: در فتنه 88 تعدادی از خواص از مردم بصیری که ولایت را اصل قرار دادند و شاخص‌شان ولایت بود جدا شدند.

رجبی دوانی افزود: پس از همه جریان‌های بعد از انتخابات 88، حماسه 9دی تودهنی محکمی به فتنه‌گران بود و آنها را به حاشیه کشاند.

وی بیان داشت: امروز همه باید در مسیر ولایت فقیه حرکت کنیم و رمز موفقیت همه ما تبعیت از ولایت فقیه است.

انتهای پیام/2451/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول