اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام مهدوی‌بیات:

اصلاح‌طلبان و اصولگرایان قدرت‌طلب در انتخابات شانسی ندارند/ دریافت شاخص‌های انتخابات تنها از رهبری

خبرگزاری فارس: حجت‌‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌بیات گفت: این امر موضوع بدیهی است که اصلاح‌طلبان معتقد به اصلاحات هشت ساله و اصول‌گرایان قدرت‌ طلب مطرود جامعه بود و به هیچ عنوان در انتخابات 92 شانس پیروزی ندارند.

اصلاح‌طلبان و اصولگرایان قدرت‌طلب در انتخابات شانسی ندارند/ دریافت شاخص‌های انتخابات تنها از رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌بیات در نشست پرسش و پاسخ با جوانان برای بررسی ریشه‌های فتنه 88 با اشاره به فعالیت 20 ساله برخی افراد اصلاح‌طلب در ایجاد این فتنه اظهار کرد: در دوره‌ای که اصلاح‌طلبان خود را مدعی آزادی معرفی می‌کردند خفقان شدیدی حاکم بود به گونه‌ای که در این دوره استاد بنامی مانند رحیم پورازغدی جرأت نداشت برخی مباحث مانند ماجرای دیدار خود با سید محمد خاتمی رئیس ‌جمهور وقت را مطرح کند.

وی افزود: در نهایت در جلسه‌ای که جمعی از طلاب مدرسه سلیمانیه در مشهد با وی داشتند، در صورتی حاضر به صحبت درباره این قضیه شد که دوربین‌ها و وسایل ارتباطی مانند موبایل خاموش شود.

این تحلیل‌گر و کارشناس سیاسی در شرح دیدار پورازغدی با خاتمی از قول وی گفت: من در سالی که به نام امیرالمؤمنین (ع) نام‌گذاری شده و در آن رفتار علوی مسئولان مورد تاکید رهبر انقلاب قرا گرفته بود، سلسله برنامه‌هایی در تلویزیون داشتم که درباره شیوه حکومت‌داری حضرت علی (ع) از روی نهج‌البلاغه توضیح می‌دادم.

وی ادامه داد: در این زمانی خاتمی من را به دفترش احضار کرد و زمانی که وارد اتاق وی شدم در حالی که از پشت میز بلند می‌شد، به طعنه رو به من گفت که افکار شما سوسیالیستی شده‌ است که با توجه به اینکه منبع من نهج‌البلاغه بود برای من بسیار عجیب بود و من نیز در جواب به شوخی بیان داشتم که در عوض تفکرات شما بسیار لیبرالیستی است.

مهدوی بیات در ادامه شرح این دیدار تصریح کرد: خاتمی به مباحث مطروحه توسط من در این برنامه تلویزیونی اعتراض کرد و گفت که مگر می‌توان با شیوه حکومت‌داری حضرت علی (ع) جامعه امروز را اداره کرد، ایشان در کار خود وی موفق نبوده است اما 100 سال است لیبرال دموکراسی در دنیا بسیار موفق عمل کرده است.

وی تاکید کرد: چنین تفکری روزی اداره دولت ایران را بر عهده داشت و در واقع اصلاح‌طلبان ابتدا تلفیق فرهنگ و علم‌آموزی غرب با اقتضائات بومی و سپس ضرورت توسعه سیاسی به معنای لیبرال دمکراتیک را مطرح و از دل آن جامعه مدنی را بیرون کشیدند که در آن فردی مانند اصغرزاده که در دولت خاتمی در شورای شهر رأی آورده بود و از دانشجویان پیرو خط امام بود به صراحت گفت که در جامعه مدنی می‌توان علیه خدا نیز راهپیمایی کرد.

این تحلیل‌گر سیاسی با اشاره به اینکه پدر محمد خاتمی نیز سیاست‌مداری پسرش را قبول نداشت به نقل از یکی از علما و پیشگامان انقلابی اصفهان به نام آقای امین خاطره‌ای نقل کرد و گفت: امین نقل می‌کند که من در سال‌ نخست انقلاب مدام با طاهری امام جمعه اصفهان بودم و البته از سال دوم راهم‌ را از وی جدا کردم.

وی افزود: روزی در منزل وی بودیم که پدر سید محمد خاتمی وارد شد و در بخشی از این جلسه خطاب به ما گفت که در آینده  اگر من بودم یا نه اجازه ندهید خاتمی در این نظام مسئولیتی را بر عهده بگیرد چرا که دلبستگی که به غرب دارد به من که پدرش هستم ندارد.

حجت‌الاسلام مهدوی بیات در پاسخ به این سئوال که چرا هاشمی رفسنجانی با وجود زیرکی، دسیسه‌های اصلاح‌طلبان برای جلوگیری از ورودش به مجلس را باور کرد و استعفا داد، گفت: در این مرحله هاشمی از ترس اینکه در دیگ ادبیات افرادی مانند هاشمی گرفتار نشود در چاه اصلاح‌طلبان افتاد.

وی ادامه داد: این یک غصه برای ماست چرا که به هر حال هاشمی از سرمایه‌های انقلاب بود و اینکه اصلاح‌طلبان وی را در انتخابات مجلس ششم بازیچه خود قرار دادند، بسیار ناراحت‌کننده بود.

این تحلیل‌گر سیاسی تأکید کرد: در این قضیه  تیزهوشی وی زیر سئوال رفت چرا که نباید به اصلاح‌طلبان اجازه دخالت می‌داد و به آنها اعتماد می‌کرد اما عجیب اینجاست که از این مسئله درس عبرت نگرفت در فتنه 88 نیز همین خطاها را تکرار کرد و عجیب‌تر اینکه که هنوز نیز این اعتماد ادامه دارد.

 * مردم شاخص‌های انتخابات را تنها از رهبر دریافت کنند

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه خود را برای انتخابات 88 آماده کنیم که دیگر در فتنه فرو نیافتیم، گفت: راه بسیار واضح است، لازم است مردم ما شاخص‌ها را تنها از رهبر انقلاب دریافت کنند که ایشان از مدت‌ها پیش این موارد را مطرح کردند و اگر ما روزی به اشتباه رأی داده‌ایم این شاخص‌ها را درست متوجه نشده‌ایم.

مهدوی بیات تأکید کرد: نکته دیگر این است که عملکردهای کاندیداها را باید مطابق با زمان خود با این شاخص‌ها تطبیق دهیم.

* به صحنه آوردن اختلافات، آزمونی برای اصولگرایان

وی ادامه داد: آزمونی که اصول‌گرایان دچار آن هستند این است که اختلافات خود را به صحنه جامعه آوردند، در این مرحله که رهبر امر به وحدت مسئولان کرده‌اند طرح سئوال از رئیس‌جمهور، اصلاح انتخابات و تعویض وزرایی همچون وزیر بهداشت باعث کشمکش‌ها و تلقی اختلاف توسط دشمن می‌شود و این سئوال را برای ما ایجاد می‌کند که در هنگام انتخابات چگونه باید ادعای ولایت‌مداری این افراد را پذیرفت.

* بیان عمومی مشکلات ارز دارویی، خطای دستجردی بود

این تحلیل‌گر سیاسی در ادامه در پاسخ به این سئوال که از دیدگاه شما چرا وزیر بهداشت عزل شد، گفت: همگی ما از جریان نامه ایشان درباره عدم عزل مدیر دانشگاه علوم پزشکی تهران و صحبت‌هایی که بر خلاف سخنان رئیس‌جمهور درباره ارز دارو و بیان داشت اطلاع داریم.

وی افزود: خانم وحید دستجردی یک از بهترین وزرای ما در کابینه بود که در کار خود متخصص و دقیق بود و خدمت‌های بسیاری به بهداشت کشور کرد که تعویض وی خطای بزرگی بود اما از دیدگاه من خود وی نیز اشتباهی کرد و آن اینکه انتقاداتی چنین را نباید در رسانه‌ها مطرح می‌کرد بلکه باید به صورت محرمانه این موارد را انتقال می‌داد.

* اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان قدرت طلب در انتخابات آینده شانس ندارند

مهدوی بیات با اشاره به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات بعدی گفت: با جرأت می‌توان گفت که این افراد در انتخابات بعدی به هیچ عنوان رای نمی‌آورند چرا که هر که از فتنه 88 و تفکر اصلاح‌طلبان هشت ساله  برائت نجوید، همچنان مطرود ملت است چرا که این افراد به صورت صریح مشکل اصلی را از جانب ولایت‌فقیه و اسلام دانسته‌اند.

وی ادامه داد:  مطمئن باشید اصولگرایان قدرت طلب نیز در میان مردم جایی دارند چرا که این افراد تنها به فکر بالا آمدن هستند و خدمت‌گذاری به مردم در اولویت کاری آنها نیست.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول