اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی:

10 هزار کیلومتر ار راه‌های آذربایجان‌شرقی راه روستایی است

خبرگزاری فارس: رئیس نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 13 هزار و 331 کیلومتر راه در تبریز وجود دارد، گفت: در مجموع از کل راه‌های استان 10 هزار و 60 کیلومتر اختصاص به راه روستایی دارد.

10 هزار کیلومتر ار راه‌های آذربایجان‌شرقی راه روستایی است

اکبر آگاه‌وظیفه‌ امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی در مجموع دارای 13 هزار و 331 کیلومتر راه اصلی، فرعی، آزاد راه، بزرگراه و راه روستایی بوده که از این لحاظ جزو یکی از راهدارترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی 220 کیلومتر آزاد راه، 299 کیلومتر بزرگراه، یک‌هزار و 30 کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار و 723 کیلومتر راه فرعی وجود دارد.

رئیس نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی در مورد راه‌های روستایی خاطرنشان کرد: در مجموع از کل راه‌های استان 10 هزار و 60 کیلومتر اختصاص به راه روستایی دارد.

آگاه‌وظیفه در تفکیک این بخش از راه‌های استان نیز گفت: از راه‌های روستایی، 4 هزار و 378 کیلومتر به عنوان راه روستایی آسفالته، یک‌ هزار و 696 کیلومتر راه روستایی شوسه و 3 هزار و 986 کیلومتر راه روستایی احداث شده دسته‌بندی شده‌اند.

وی راه‌های آذربایجان‌شرقی را دارای 41 راهدارخانه بین‌راهی اعلام کرد و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 600 دستگاه ماشین‌آلات سنگین اداره کل راه و ترابری و بخش خصوصی در جاده‌های استان مستقر هستند.

این مقام حوزه راه و ترابری با اشاره به کافی نبودن ماشین‌آلات در این حوزه عنوان کرد: از کل ماشین‌آلات سنگین که به خصوص در فصل سرما نسبت به بازگشایی مسیرهای مسدود شده فعال هستند، 423 دستگاه متعلق به راه و شهرسازی و بقیه از بخش خصوصی تأمین شده است.

به گزارش فارس، آذربایجان‌شرقی دارای 2 هزار و 758 روستا با 271 هزار و 987 خانوار و با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 189 هزار نفر بوده که در فصل سرما حجم قابل توجهی از فعالیت راه و ترابری برای بازگشایی مسیر در این حوزه انجام می‌شود.

انتهای پیام/60001/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول