اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تحصیل رایگان دانشجویان مددجوی امداد/ مصوبه‌ای بر سر میز امتحان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: ممانعت از تحصیل دانشجویان مددجوی کمیته امداد امام (ره) به دلیل نپرداختن شهریه صحت ندارد.

تحصیل رایگان دانشجویان مددجوی امداد/ مصوبه‌ای بر سر میز امتحان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یک هزار و 300 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور مازندران را افراد زیر پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

شهریه دانشگاه‌‌های پیام نور نسبت به دانشگاه‌های پولی و غیرانتفاعی دیگر کشور کمتر است.

با تلاش کمیته امداد و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای مکتوب قرار شد مددجویان امداد که در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند از معافیت شهریه دانشجویی برخوردار شوند.

این تفاهم‌نامه در روزها‌ و هفته‌های اخیر با اما و اگرهایی روبرو شد که اظهارات دو مسئول مورد نظر مخابره می‌شود.

ممانعت از تحصیل دانشجویان مددجوی کمیته امداد امام(ره) صحت ندارد

صادق‌علی موحدمنش رئیس دانشگاه پیام نور مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: هیچ دانشجویی در دانشگاه پیام نور به علت عدم پرداخت شهریه از ادامه تحصیل محروم نمی‌شود و وظیفه ما است که هر دانشجویی که از نظر مالی مشکل دارد مشکلاتش را بررسی کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد جلوگیری دانشگاه پیام نور از دانشجویان مددجوی کمیته امداد به علت عدم پرداخت شهریه بیان داشت: در قبال این دانشجویان کمیته امداد موظف است که منابع این دسته از دانشجویان را تامین و شهریه را به دانشگاه پرداخت کند، ولی در سال جدید این اتفاق نیفتاد و کمیته امداد نتوانست منابع مالی این بخش را تامین کند ولی با این حال بر اساس تفاهمی که بین دانشگاه پیام نور و کمیته امداد وجود دارد، این منابع از طریق این نهاد تامین می‌شود و این دسته از دانشجویان می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد مصوبه قانونی مجلس که دانشجویان پیام نور که مددجوی کمیته امداد هستند هزینه تحصیلی آنها رایگان باید باشد نیز گفت: این موضوع امکان‌پذیر نیست و بالاخره شهریه این دانشجویان باید از یک منبعی تامین شود.

دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) درگیر مسائل پرداخت شهریه نشوند

موحدمنش خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام‌نور دانشگاهی است که هزینه‌های دانشگاه از طریق شهریه در حال تامین شدن است و نهادهای خاصی همانند کمیته امداد امام(ره) موظف هستند که منابع تامین شهریه را در بودجه خودشان پیش‌بینی کنند و به دانشگاه پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) درگیر مسائل پرداخت شهریه نشوند و دانشگاه و کمیته امداد با هم مشکل این دانشجویان را حل کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران تاکید کرد: ممانعت از تحصیل و آزمون پایان ترم دانشجویان مددجوی کمیته امداد امام(ره) در قبال عدم پرداخت شهریه صحت ندارد، ولی انتظار است که مسئولان کمیته امداد نسبت به تامین منابع برای دانشجویان زیر پوشش اقدام کنند.

شهریه دانشجویان باید از طرف دانشگاه پیام نور رایگان محاسبه شود

مدیرکل کمیته امداد مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به استناد قانون و مصوبه مجلس تمامی دانشجویان مددجوی کمیته امداد از پرداخت شهریه در دانشگاه پیام نور معاف هستند.

ابراهیم باغبانی تصریح کرد: یک‌هزار و 300 مددجوی کمیته امداد استان دانشجوی دانشگاه پیام نور مازندران هستند.

وی افزود: بر اساس قانون کمیته امداد نباید هزینه‌ای را بابت تحصیل این افراد به دانشگاه پیام‌نور پرداخت کند و کل شهریه این دانشجویان باید از طرف دانشگاه پیام نور رایگان محاسبه شود.

باغبانی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان دانشگاه پیام نور استان این مسئله حل شود.

انتهای پیام/86003/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول