اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

افتتاح 1100 واحد مسکونی در بافت‎های فرسوده

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال هزار و 100 واحد مسکونی در بافت‎های فرسوده در کشور افتتاح می‎شود.

افتتاح 1100 واحد مسکونی در بافت‎های فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مجید کیانپور ظهر امروز در نشست ساماندهی سکونت‎گاه‎های غیررسمی استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و 95 واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصی در بافت‎های فرسوده کشور به بهره‏برداری رسیده و تا پایان سال نیز هزار و 100 واحد دیگر افتتاح خواهد شد.

وی افزود:  از مجموع دو هزار و 300 واحد مسکونی که برای ساخت در بافت‎های فرسوده پیش‌بینی شده، دو هزار و 200 واحد در شرف دریافت تسهیلات هستند و یا تسهیلات خود را دریافت کرده‎اند.

کیانپور ادامه داد: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات برای نوسازی و بهسازی در بافت‎های فرسوده نداریم و اگر شهرداران کمک کنند می‌توانیم حداکثر نوسازی را در بافت‎های فرسوده داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: دولت بدون سپرده‌گذاری شرایط پرداخت تسهیلات را برای متقاضیان ایجاد می‎کند و زمینه برای ورود سرمایه‎گذار بخش خصوصی به این عرصه کاملا فراهم است.

وی بیان کرد: شهرداری‎ها با اعمال مکانیزم‎های تشویقی، تخفیف‎ها و تسریع در صدور پروانه ساختمانی شرایط را برای حضور بخش خصوصی به منظور سرمایه‎گذاری در نوسازی و بهسازی بافت‎های فرسوده فراهم کرده‌اند.

کیانپور خاطرنشان کرد: بافت‏های فرسوده در شهرها زمانی حیات شهری خوب و نشاط اجتماعی بالایی داشته‎اند اما با گذشت زمان خالی از سکنه شده‎اند که این امر موجب شده بافت‎های فرسوده به انبار کالا و محل سکونت افراد کم‎درآمد، مهاجر و اتباع بیگانه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه این امر بافت‎های فرسوده را ناامن کرده است، یادآور شد: دولت و شهرداری‎ها باید زمینه و انگیزه‎های لازم را برای ورود بخش خصوصی به این عرصه فراهم کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با پرداخت یارانه برای تخفیف پروانه‎های ساختمانی به شهرداری‎ها گفت: این یارانه سال 88 پرداخت شده اما بعد از آن به دلیل محدودیت منابع پرداخت‎ها در این زمینه متوقف شد و پی‌گیر هستیم که پرداخت یارانه‎ها به شهرداری‎ها دوباره برقرار شود.

انتهای پیام/66007/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول