اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع الگوی زندگی

همایش «اندیشه راهبردی زن و خانواده» در اهواز برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان امروز در اهواز برگزار شد.

همایش «اندیشه راهبردی زن و خانواده» در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دبیر همایش ظهر امروز در افتتاحیه این همایش با اشاره به حماسه 9 دی، اظهار داشت: این حادثه و رویداد در تاریخ اسلامی مسئله‌ای است که باید مورد توجه و عنایت  قرار بگیرد چرا که 9 دی ماه روزی است که جزو آزمون‌های موفق ملت ایران است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران فرصت بسیار خوبی برای انتقال و تقویت آموزه‌های اصیل اسلامی است.

شفیعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک فرصت جدید ایجاد کرده که برای ما این فرصت استثنایی بود، خاطرنشان کرد: اگر ما به چند دهه اخیر برگردیم خواهیم دید از دیدگاه بشری اسلام چگونه بوده است. انقلاب اسلامی نه فقط برای این دین، بلکه برای همه ادیان الهی فرصت و فضای جدید را به وجود آورد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز  ادامه داد: دین فرصتی را برای ما آورد و مسئولیتی که بر دوش اندیشمندان ما به طور خاص و بر دوش ملت ما به طور عام است، دفاع از دین است.

شفیعی در ادامه به موضوع همایش اشاره کرد و گفت: در حوزه مسائل زنان از یکسو با یک نگاه متعصب دینی و در نقطه دیگر با بی بند و باری مواجه هستیم.

وی هدف از برگزاری این همایش را هم اندیشی در خصوص تقویت آموزه‌های دینی و سبک نشمردن اصول دینی، تحکیم، تقویت و تثبیت اصول دینی در خانواده‌ عنوان کرد.

همچنین در ادامه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در سخنان کوتاهی خانواده را به فرشی تشبیه کرد و گفت: این فرش متشکل از تار و پودهایی است که همان زن و مرد هستند که همدیگر را محکم نگه داشته‌اند

حسن مروتی با اشاره به تلاش‌های غرب برای فروپاشی و سست کردن بنیان خانواده به طرق مختلف، افزود: دشمن و در راس آن استکبار خواهان ضربه زدن به این گره‌ها و پاره کردن تار و پودها هستند.

وی تصریح کرد: 80 کانال تلویزیونی خانواده را به طور مستقیم هدف قرار داده‌اند ولی موفق نشده‌اند و حتی جنگ روانی هم نتوانست خللی در آن ایجاد کند.

همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده امروز با محورهای الگوی زندگی اسلامی ایرانی و عدالت جنسیتی با حضور اندیشمندان و ارائه دهندگان مقالات در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

تعداد مقالات دریافت شده توسط دبیرخانه را 105 مقاله بوده که با ارزیابی انجام شده توسط کمیته علمی همایش، 11 مقاله به دلیل کیفیت محتوا به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند.

این همایش تا عصر امروز در دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه دارد.

انتهای پیام/72004/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول