اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی:

آرمان‌‌های انقلاب دنیای استکبار را به چالش کشید

خبرگزاری فارس: وزیر سابق امور خارجه کشورمان گفت: شعارهای ملت ما تحول‏آفرین شده و آرمان‌هان‌های انقلاب دنیای استکبار را به چالش کشیده است.

آرمان‌‌های انقلاب دنیای استکبار را به چالش کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر متکی صبح امروز در جمع مردم و مسئولان سمنان اظهار داشت: استکبار ادعایش این بود که ما تصمیم‌گیرنده و تعیین‏کننده هستیم، بنابراین چرا باید منطق اسلام را بپذیریم در حالی که قدرت نخست اقتصادی و نظامی در جهان هستیم؛ اما امام (ره) این معادله را بر هم زد.

وی افزود: آنها می‌گفتند منشأ قدرت باید منطق باشد و سرانجام منطق غرب در برابر قدرت منطق امام (ره) به چالش کشیده شد.

متکی گفت: منطق امام (ره) از منطق توحیدی پیامبر (ص) نشأت گرفته و می‌توان گفت منطق امام راحل برآمده از آن منطق فراگیر و جهان‏شمول است.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان افزود: در زمانی که پیامبر (ص) مشغول طواف کعبه بودند،‌ کفار قریش از نگرانی انتشار پیام توحیدی پیامبر(ص) به طواف‏کنندگان گفتند پنبه در گوش خود کنید تا صدای این پیام را نشوید؛ اما در صف نخست این حرکت کسانی بودند که بی‏توجه به حرف‌های کفار در راستای حق حرکت کردند و این صف نخستین تبدیل به صف‌های میلیاردی در جهان اسلام شد.

متکی با بیان اینکه دسیسه دشمنان علیه انقلاب اسلامی همان طرح جاهلیت علیه پیامبر (ص) است، اظهار داشت: دشمنان انقلاب و نظام در طول 30 سال نتوانستند صف انقلاب اسلامی را بشکنند و این قدرت به وجود نمی‏آید، مگر به دلیل سه مولفه اسلام،‌ مردم و رهبری که همواره در کنار هم هستند.

وی گفت: بدخواهان نظام به گمان خویش می‏خواستند عده‌ای را در کشور جمع کنند و شعارهایی را مطرح کنند تا شاید به اهداف و مقاصد خود دست یابند و بازار و خیابان‌های تهران را شلوغ کردند؛ اما به خواست خدا این ماجرا به عاشورا و اعتقادات و امام حسین(ع) کشیده شد و آنها می‌خواستند نور خدا که همان امام حسین (ع) است را خاموش کنند، غافل از اینکه نور خداوند خاموش‏شدنی نیست.

وزیر امور خارجه در دولت نهم ادامه داد: حرکت و راه امام حسین (ع) خاموش‏شدنی نیست چرا که عاشورا حرکتی است که به مرگ زندگی بخشید و نقش عظیمی در اسلام و انقلاب داشته و دارد و افرادی مانند گاندی بر آن تأکید دارند.

وی خطاب به فتنه‌گران بیان کرد: شما در آزمون الهی و دموکراسی مردود شدید و در منطق امام راحل و رهبری به این ملت ظلم کردید و حرکت این ملت را کند کردید.

انتهای پیام/2249/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول