اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته امنیت ملی مجلس:

مانورهای سپاه و ارتش به معنی تهدید کشورهای همسایه نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برگزاری مانورهای سپاه و ارتش امری عادی و طبیعی بوده و هرگز به معنی تهدید کشورهای همسایه تلقی نمی‌شود.

مانورهای سپاه و ارتش به معنی تهدید کشورهای همسایه نیست

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: در دنیای امروز که کشورهای زورگوی غربی از هر فرصتی برای تهدید ملت‌ها و حکومت‌های مستقل استفاده می‌کنند، بهره‌مندی از یک نیروی نظامی مقتدر و کارآمد مهم‌ترین عامل تامین امنیت به شمار می‌آید.

وی با اشاره به دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران اسلامی هرگز به دنبال جنگ‌افروزی و حمله به دیگران به ویژه کشورهای مسلمان همسایه نبوده و بارها این نظریه که امنیت و صلح و ثبات خاورمیانه باید با همکاری و تعامل کشورهای منطقه حاصل شود را اعلام و از آن دفاع کرده‌ایم.

* سپاه و ارتش در اوج آمادگی قرار دارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با این وجود به دلیل شرایط حاکم بر جهان امروز و توطئه‌ها و دسیسه‌های غرب علیه کشورهای اسلامی مستقل، ملت‌های مختلف ناگزیر به داشتن نیروی دفاعی مقتدر هستند و خوشبختانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در اوج دوران آمادگی خود قرار دارند.

کوثری در پاسخ به این پرسش که چرا رسانه‌های غربی در خصوص فعالیت‌های دفاعی کشورمان به ویژه مانورهای نظامی سم‌پاشی می‌کنند، گفت: آنها سال‌ها است که تئوری ایران‌هراسی را پیگیری می‌کنند و این دروغ‌پراکنی‌ها موضوع تازه‌ای نیست.

وی تاکید کرد: برگزاری مانورهای نظامی مستقل و یا مشترک امر طبیعی و عادی است و ایران هرگز برای تهدید دیگران به ویژه کشورهای مسلمان همسایه اقدام به برگزاری مانور نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و قاطعیت از مرز‌ها و اصول و آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کرده و اجازه کوچک‌ترین تعرضی را به احدی نخواهند داد.

کوثری در پایان متذکر شد: با این وجود هیچ‌گاه علیه دیگران تهدید نخواهیم کرد و تا زمانی که مورد تعرض قرار نگیریم، آغازکننده هیچ جنگی نبوده و نخواهیم بود.

انتهای پیام/2302/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول