اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خبر داد

افزایش 138 درصدی ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از افزایش 138 درصدی ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری خبر داد.

افزایش 138 درصدی ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی شامگاه شنبه در نشست مسئولان آبپخش، اظهار داشت: توسعه اقتصادی یکی از مسائل مهم در جامعه است و بهره‌برداری مطلوب و حداکثری از امکانات، منابع و قابلیت‌های طبیعی از مهم‌ترین راهکارهایی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: کشاورزی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که در استان بوشهر شاهد آن هستیم و بعد از صنایع نفت و گاز مهم‌ترین ثروت و سرمایه استان بوشهر محسوب می‌شود.

موسوی بیان داشت: توسعه فعالیت‌های کشاورزی از مهم‌ترین محورها و مباحثی است که در سال‌های اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته و دولتمردان خدوم ایران اسلامی با بحث‌های کارشناسی اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر آنکه تمامی دستگاه‌های ذی‌صلاح باید برای خدمات صادقانه و خالصانه به کشاورزان بکوشند، اضافه کرد: دستگاه‌های مختلفی در جامعه وجود دارند که فعالیت آنها صنعت عظیم کشاورزی را در بر می‌گیرد و تمامی این دستگاه‌ها باید با همکاری و همدلی شرایط را برای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان هموار کنند.

این مسئول با اشاره به نقش آبیاری در توسعه صنعت کشاورزی، اذعان داشت: آبیاری یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه کشاورزی محسوب می‌شود و در استان بوشهر به دلیل استعدادها و قابلیت‌های بالا در عرصه کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر در هشت سال گذشته خشکسالی‌‌ را سپری کرده و بارش‌هایی که در نیمه دوم سال جاری شاهد بوده‌ایم، در افزایش حجم ذخیره آب بسیار اثرگذار بوده‌اند.

موسوی گفت: مقایسه آماری حجم آب ذخیره پشت سد رئیسعلی دلواری با زمان قبل از شروع بارش‌ها حکایت از افزایش 138 درصدی ذخیره آب این سد دارد.

وی افزود: قبل از شروع بارش‌ها میزان آب ذخیره در سد رئیسعلی دلواری 109 میلیون متر مکعب بوده و بر اساس آخرین آمار واصله از معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر در حال حاضر حجم ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری 260 میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/2451/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول