اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

فتنه 88 اعتماد بین مردم و مسئولان را هدف قرار داده بود

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه گفت: فتنه 88 به صورت حساب شده اعتماد بین مردم و مسئولان انقلاب اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده بود.

فتنه 88 اعتماد بین مردم و مسئولان را هدف قرار داده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه در رواق امام خمینی در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد، اظهار کرد: محور تمامی لغزش‌ها و انحرافات عبارت از خودخواهی به جای خدا‌خواهی، خودمحوری به جای خدامحوری، خودخواهی‌ها به جای تکلیف‌مداری‌ها و قبیله‌گرایی و حزب‌گرایی به جای ولایت‌مداری است.

وی با اشاره به اینکه شناخت مسیر زندگی و ایستادگی در این مسیر بسیار مهم است، افزود: برای شناخت لغزش‌ها و مسیر درست نقش نخبگان، علما و روشنفکران حائز اهمیت است؛ در همین راستا امیرالمؤمنین (ع) از نخبگان دو پیمان گرفته است، نخست وظیفه آنان تعدیل و تعلیم در جامعه همچنین مرزبانی از مرزهای دینی، اجتماعی و سیاسی جامعه است که این دیده‌بانی نیازمند آموختن علم است.

رئیسی در مورد نقش خواص در جامعه ادامه داد: این افراد باید به موقع اقدام کنند و زمان‌شناس باشند زیرا نقش آنان در جامعه بسیار سنگین است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: آنچه در حماسه 9 دی مهم واقع شد مسئله زمان‌شناسی بود که مردم خداشناس و با بصیرت کشورمان با زمان‌شناسی و حرکت خودجوش به میدان آمدند.

وی خاطر نشان کرد: زمان‌شناسی امری بسیار مهم است اما بسیاری از افراد بودند که در زمان خودش و به موقع اعلان موضع نکردند لذا نقش خواص مهم و اساسی به شمار می‌رود.

رئیسی تاکید کرد: اگر مردم بصیرت و تقوای خود را حفظ کنند در مقابل فتنه‌های آینده نیز به تکلیف خود عمل می‌کنند و با پایداری مصون می‌مانند.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: وضعیت کشور در زمان انتخابات سال 88 چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی در شرایط بسیار حساس و ممتازی قرار داشت، زیرا موفقیت ما در فلسطین، لبنان و عراق نقش ممتازی به جمهوری اسلامی ایران داد.

وی گفت: همچنین در مذاکرات هسته‌ای، علم و فناوری دارای نقش برجسته‌ای بودیم و شرایط به گونه‌ای بود که انتظار می‌رفت بیش از 80 درصد مردم در رأی‌دهی حاضر باشند و تحقق نیز پیدا کرد.

وی عنوان کرد: این در حالی بود که مقام معظم رهبری بارها تکرار کردند آنچه برای من مهم است حضور حداکثری مردم و شرکت گسترده آنان در پای صندوق‌های رأی است، بنابراین شاهد این حضور بودیم  و این یک موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی بود.

رئیسی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی در دهه اول انقلاب همواره به دنبال این مسئله بودند که انقلاب اسلامی به نتیجه نرسد و پا نگیرد؛ در دهه دوم که انقلاب تشکیل شده بود آنان قصد داشتند انقلاب تثبیت نشود و در دهه سوم انقلاب تثبیت شد و دشمنان  می‌خواستند این انقلاب توسعه پیدا نکند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: دشمنان می‌خواستند پیام انقلاب اسلامی ایران به ملت‌های مسلمان نرسد اما امروز پس از سه دهه شاهد آن هستیم که مردم منطقه و مسلمانان پیام انقلاب را دریافت کرده‌اند و بیدار شده‌اند.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: این بیداری را در پرتو حضور و پیام مردم انقلاب اسلامی ایران می‌دانیم.

وی ادامه داد: اینکه 80 درصد مردم به پای صندوق‌های رأی می‌آیند در منطقه و جهان دارای پیام حائز اهمیتی است، در این انتخابات کسانی رأی نیاوردند و به جای اینکه رأی نیاوردن را بپذیرند اعلان تقلب کردند این در حالی بود که هیچ سندی برای این ادعا وجود نداشت.

رئیسی یادآور شد: بیش از 30 انتخابات در کشور برگزار شده است و ساز و کار انتخابات برای مردم اطمینان‌بخش است همچنین بین مردم و مسئولان اعتماد قوی وجود دارد و دشمنان و فتنه‌گران به صورت دقیق و حساب شده همین اعتماد و اطمینان را مورد هدف قرار دادند.

انتهای پیام/70003/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول