اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

ولایت با اساس اسلام گره خورده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب با تأکید بر اینکه ولایت با اساس اسلام گره خورده و عجین شده است، گفت: امروز جمهوری اسلامی یک واژه شناخته شده در دنیا بوده که توجه همگان را جلب کرده است.

ولایت با اساس اسلام گره خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی ظهر امروز در جمع مسئولان و قشرهای مختلف مردم شهرستان بناب با بیان جمله‌ای از مولای متقیان امیرالمؤمنین علی (ع) در خصوص حق‌مداری و ولایت‌مداری اظهار کرد: اصل ولایت‌مداری عبارت است از اینکه دین و ایمان که به داخل انسان رسوخ کرد، به هیچ قیمتی تزلزل را در آن نمی‌توان یافت.

وی با بیان اینکه شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» 33 سال است در کشور به شعور تبدیل شده است، افزود: در مواقع لازم ملت خود را نشان داده‌اند و در برابر فتنه‌های گوناگون هر زمان که پای مصالح نظام و اسلام به میان آمده، انسان‌های نجیب و دیندار در صحنه حاضر شده و از اسلام و رهبری دفاع جانانه کرده‌اند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب سپس با اشاره به حوادث 9 دی سال 88 اظهار کرد: دشمن در این روز از پس لرزه‌های انتخابات سوءاستفاده کرده و به صحنه آمدند، تا آن حد که در عاشورا و در تهران فجایعی به بار آوردند و این امتیازات بزرگ ملت نجیب ایران اسلامی است که هر زمان حق را تشخیص دادند، از هر گونه فداکاری کوتاهی نکرده‌اند.

امام جمعه بناب با تأکید بر اینکه ولایت با اساس اسلام گره خورده و با اسلام عجین است، گفت: امروز جمهوری اسلامی یک واژه آشنا بوده و به عنوان یک مهد شرف، توحید و امنیت در سراسر جهان شناخته شده و در دنیا جلب توجه کرده است.

باقری‌بنابی در بخش دیگری از سخنان خود به قرار گرفتن در دهه دوم ماه صفر اشاره کرد و گفت: در آستانه اربعین حسینی (ع) قرار گرفته‌ایم و دشمن به هر قیمتی در تلاش است تا ولایت را از ما بگیرد.

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، خاطرنشان کرد: اگر شهادت امام حسین (ع) و اسارت اهل بیت (ع) نبود، گمراهی و جهالت فراگیر شده بود تا از اسلام چیزی نماند.

باقری‌بنابی ادامه داد: امروز اگر عاشورا را از پیکره اسلام حذف کنیم، چیزی نداریم و این جمله امام راحل است.

امام جمعه بناب اظهار کرد: سال به سال عاشورا جهانی می‌شود و خون امام حسین (ع) تعیین کننده و نجات دهنده دنیاست؛ این امر بیانگر این حقیقت است که حرکت اصلاحات امام زمان (عج) نیز از مکتب عاشورا تغذیه خواهد شد و تا جهانی هست، خون، قیام و شهادت امام حسین(ع) بیدارگر و هشداردهنده است.

انتهای پیام/‌60004/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول