اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

آماده حمایت همه جانبه از سلفچگان هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: استانداری و سایر مدیران قم آماده حمایت‌های همه جانبه از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان هستند.

آماده حمایت همه جانبه از سلفچگان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کرم رضا پیریایی امروز در نخستین همایش ملی بندر خشک که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد اظهار کرد: سلفچگان جایگاه بسیار خوبی در اقتصاد ایران و تجارت بین‌المللی داشته و رتبه‌های خوبی را در این زمینه کسب کرده است.

وی محور مواصلاتی شمال و جنوب ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: محل تلاقی این خطوط به قم ختم می‌شود ضمن اینکه سلفچگان دارای مزیت‌های دیگری از جمله نزدیکی به پایتخت و شاهراه ارتباطی کشور هست.

استاندار قم با بیان اینکه دولت‌های نهم و دهم فعالیت ویژه‌ای در زمینه توسعه منطقه سلفچگان داشته‌اند خاطرنشان کرد: حضور در کنار حوزه‌های علمیه، مرقد مطهر کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر پایتختی علمی و فکری قم در جهان اسلام برتری‌هایی را برای قم ایجاد می‌کند که باید مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کار ما در سند چشم‌انداز امری سهل و ممتنع است و باید مرکزیت قم را با واقعیت‌های موجود نزدیک سازیم و بر روی مباحث مختلف آن اقدامات جدی انجام دهیم که یکی از آن‌ها بحث مهم اقتصاد است.

پیریایی قم را قلب جهان تشیع دانست و گفت: این فضا ضریب ویژه‌ای را به پیشرفت قم اختصاص می‌دهد و دولت کنونی هم کمک‌های خاصی به قم داشته که در مقایسه با دولت‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

وی افزود: بار عمده وظایف در خصوص تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری استان قم بر دوش منطقه ویژه سلفچگان است.

پیریایی با اشاره به ضرورت ایجاد یک راهبرد رقابتی توسط استان قم در سطح کشور بیان داشت: معیارهای ما برای ایجاد این رقابت روشن است و باید در همه ابعاد آن اقدامات جدی صورت گیرد زیرا امروز در قم دانشمندان حوزوی و دانشگاهی متعددی حضور دارند که می‌توانند آزمونه‌های مناسبی برای پیشرفت در کشور باشند.

استاندار قم ادامه داد: امروز ارتباط وسیعی میان بخش خصوصی و دولت در احداث واحدهای مسکن مهر به وجود آمده و این امر نشان‌دهنده موفقیت خصوصی‌سازی در کشور است.

وی با بیان اینکه مدیران منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در حال حاضر اختیارات خوبی دارند، گفت: از این پس مدیرعامل این منطقه در شورای اولویت‌های استان حضور خواهد داشت تا بتواند با قوت بیشتر به ادامه فعالیت‌های اقتصادی و مدیریت امور بپردازد.

پیریایی عنوان داشت: استانداری و سایر مدیران قم آماده حمایت‌های همه جانبه از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان هستند.

انتهای پیام/78004/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول