اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برگزاری همایش بندر خشک صورت گرفت

بازدید مسئولان کشوری و استانی از منطقه اقتصادی سلفچگان

خبرگزاری فارس: مسئولان کشوری و مدیران استان قم از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید کردند.

بازدید مسئولان کشوری و استانی از منطقه اقتصادی سلفچگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین همایش ملی بندر خشک ظهر امروز در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در قم برگزار شد.

در این همایش ملی جمعی از مسئولان کشوری همچون رئیس گروه مجامع بین‌المللی و موافقت نامه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، معاون گمرک ایران، معاون شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندار قم حضور داشتند.

در ابتدای همایش عبادالله کامکار، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه 60 درصد صنایع کشور در همجواری این منطقه قرار دارند گفت: زیرساخت‌هایی که در این منطقه فراهم شده‌اند حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را تسهیل می‌کند.

وی افزود: روند صعودی مبالغ واریزی به خزانه از طریق فعالیت‌های اقتصادی در سلفچگان بسیار خوب بوده به طوری که از 20 میلیارد تومان در سال‌های گذشته به 600 میلیارد تومان رسیده است.

در ادامه حاجی ابراهیمی از اساتید دانشگاه و محققان حوزه تجارت مقاله‌ای علمی در ارتباط با بندرهای خشک و ضرورت توجه به این مسئله در داخل کشور ارائه کرد و پس از آن سید رضا دهناد، معاون برنامه‌ریزی استاندار قم به ایران سخن پرداخت.

دهناد اظهار کرد: سلفچگان مزیت‌های فراوانی نسبت به سایر مناطق آزاد تجاری دارد به همین دلیل برنامه‌ریزی برای معرفی صحیح این منطقه به همه مدیران ملی و استانی صورت گرفت و نخستین همایش بندر خشک در همین راستا برگزار شده است.

در ادامه این مراسم مهران خمیسی‌زاده، رئیس گروه مجامع بین‌المللی و امور موافقت‌نامه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی طی سخنانی گفت: بر اساس برنامه پنجم در سال 94 باید به 40 میلیون تن ترانزیت کالا دست یابیم و این رقم در سال گذشته 10.5 میلیون تن بوده است.

بهزاد شیری، معاون گمرک ایران هم در این همایش سخنرانی کرد و با تاکید بر روان‌سازی تجارت بین‌المللی تصریح کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه بسته‌های حمایتی از تولید و کاهش تشریفات را در اولویت برنامه‌ها قرار داده است که یکی از آن‌ها می‌تواند شیوه‌های حمل و نقل ترکیبی باشد.

علیرضا بهمنی معاون شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دیگر سخنران نخستین همایش بندر خشک بود و طی سخنان خود با بیان اینکه تسهیل حمل و نقل ترکیبی در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر توسعه اقتصادی صورت می‌گیرد عنوان داشت: باید در این مسیر و رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی توجه به مناطق ویژه و آزاد را در اولویت امور قرار داد و به راه‌اندازی بنادر خشک کمک کرد.

در ادامه محمد ذوالقدر، مشاور مدیرعامل راه آهن به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه مطالعات احداث 7 هزار کیلومتر راه آهن در کشور انجام شده است گفت: برخی از خطوط آهن از منطقه سلفچگان عبور می‌کنند و می‌توانند این منطقه را به قطب اقتصادی برتر ایران تبدیل کنند.

کرم‌رضا پیریایی، استاندار قم آخرین سخنران این مراسم بود؛ وی با بیان اینکه مدیران منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در حال حاضر اختیارات خوبی دارند گفت: از این پس مدیرعامل این منطقه در شورای اولویت‌های استان حضور خواهد داشت تا بتواند با قوت بیشتر به ادامه فعالیت‌های اقتصادی و مدیریت امور بپردازد.

در پایان این همایش بیانیه نهایی توسط مجری قرائت شد و پس از ضیافت نهار، مهمانان و مسئولان حاضر در همایش به بازدید از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان پرداختند.

انتهای پیام/78004/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول