اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

سرگذشتی بهتر از شوروی سابق در انتظار آمریکا نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام گفت: پیش‌گویی امام راحل در ارتباط با اضمحلال کمونیسم درست از آب درآمد و اکنون نیز برای آینده نزدیک همین سرنوشت در انتظار آمریکا و غرب است.

سرگذشتی بهتر از شوروی سابق در انتظار آمریکا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های جمعه این هفته اظهار کرد: اربعین به ما می‌آموزد در بدترین شرایط در زمانی که تمام توان دشمن در جهت نابود کردن اسلام بسیج شده، نباید ترس و واهمه به خود راه داد.

امام جمعه چرام با بیان این‌که باید با استعانت از خداوند و امدادهای الهی در جهت زنده نگه داشتن اسلام و تفکر شهادت کوشید و ایمان داشت که به پیروزی خواهیم رسید، عنوان کرد: این همان کاری بود که امام حسین (ع) آغاز کرد و حضرت زینب (س) آن را ادامه و به پایان برد.

این مسئول با اشاره به این‌که امروز شاهد هستیم که عشق به اسلام و امام حسین با طراوت‌تر و با شکوه‌تر شده است، گفت: دشمنان اسلام با تمام توان و قدرت خود برای از بین بردن اسلام کمر همت خود را بسته‌اند.

وی تنها راه نجات را ایستادگی، مقاومت و حفظ وحدت در پرتو تبعیت از ولایت دانست و متذکر شد: باید بدانیم که سرانجام حزب‌الله بر لشکر و اعوان شیطان پیروز خواهد شد.

نهم دی روز بصیرت و غلبه عشق به ولایت بر تمایلات نفسانی و احزاب سیاسی

در ادامه خطیب جمعه چرام با اشاره به نهم دی ماه خاطرنشان کرد: این روز روزی است که ما مأمور شده‌ایم آن را برای همیشه حفظ و نگهداری کنیم.

وی با بیان این‌که برای اهمیت و درک این روز عظیم کافی است نگاهی به تاریخ اسلام داشته باشیم، ابراز داشت: اگر با یک نگاه دقیق و عمیق به تاریخ صدر اسلام و بعد از آن نگاه کنیم‌، می‌بینیم که یکی از علت‌های اصلی شکست اسلام علی‌رغم میل و محبت مردم به اسلام، غلبه تمایلات نفسانی و جریانات قبیله‌ای و حزبی بوده است.

امام جمعه چرام تصریح کرد: در عصر ما وقتی گرد و غبار فضای جامعه را فرا گرفت، مردم به جای این‌که بر طبق سلایق حزبی و سیاسی خود عمل کنند با بینش و درک بالا بر تمایلات نفسانی خود غلبه کردند.

وی با بیان این‌که آن‌ها ولایت را چراغ راه خود قرار داده و از گرد و غبار غلیظ فتنه به سلامت عبور کردند، یادآور شد: مردم ما توانستند دشمنان اسلام را که با حمایت صریح از فتنه‌گران دندان طمع خود را تیز کرده و در انتظار عاشورای دیگر و غربت ولایت بودند را ناامید سازند.

امام جمعه چرام ولایت را تنها چراغ هدایت و روشن‌گری ذکر کرد که می‌توان با تمسک به آن از فتنه به سلامت عبور کرد و به سر منزل مقصود رسید و سال‌ها مجاهدت و عبادت را سالم نگه داشت و شرط استمرار این پیروزی‌ها را تبعیت از ولایت دانست.

13 دی سال‌روز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورپاچف

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با اشاره به این‌که وقتی امام خمینی در نامه به گورباچف نوشتند که بعد از این مارکسیسم را باید در موزه‌ها پیدا کرد عده‌ای پوزخند زدند، بیان کرد: دو یا سه سال نگذشته بود که آن پیش‌گویی تحقق پیدا کرد.

وی با بیان این‌که امروز وضع آمریکا و غرب شبیه وضع شوروی سابق در اواخر دهه 80 میلادی است که منجر به سقوط شد، تاکید کرد: این واقعیت را از بین گفتار خود غربی‌ها و استکبار می‌توان فهمید.

انتهای پیام/82002/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول