اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در همدان:

رکن اصلی جشنواره عمار مستندسازی مسائل انقلاب است/ اکران 25 اثر در استان همدان

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان همدان گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار با توجه به قضایا و فتنه سال 88 و خلائی که در بعد مستندسازی مسائل مربوط به انقلاب از سمت فضای سنتی هنر و سینما احساس می‌شد، شکل گرفت.

رکن اصلی جشنواره عمار مستندسازی مسائل انقلاب است/ اکران 25 اثر در استان همدان

سیدعلیرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: جشنواره مردمی فیلم عمار با توجه به بروز فتنه سال 88 و خلائی که در بعد مستندسازی مسائل مربوط به انقلاب از سمت فضای سنتی هنر و سینما احساس می‌شد، شکل گرفت.

وی با بیان اینکه سینماگران و هنرمندان در این حیطه وارد نشده‌اند، افزود: سرمایه‌های اصلی بنیادهای فیلم‌سازی همچون فارابی، سیمافیلم و سایر مجموعه‌ها نیز در این زمینه‌ها وارد عمل نشدند بنابراین مستندسازان جوان با توجه به احساس نیاز در این راستا شروع به فعالیت کردند.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان همدان بیان داشت: در سال 89 جشنواره مردمی فیلم عمار برای نخستین دوره توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در تهران آغاز به کار کرد و در سالروز 9 دی، روز بصیرت و پیرامون اتفاقات سال 88 برگزار شد.

وی اضافه کرد: در دوره نخست، رویکرد فیلم‌های جشنواره مربوط به فتنه و انتخابات سال 88 بود که در قالب مستند به جشنواره ارائه شدند و اکران فیلم‌ها نیز در تهران صورت گرفت.

رسولی افزود: سال گذشته نیز دومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد که فیلم‌ها در استان همدان نیز اکران شد و امسال نیز شاهد سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار هستیم.

به گفته وی رویکرد متفاوت این دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار در اکران مردمی و توده‌ای آن است و اینکه اکران فیلم‌ها فقط محدود به سینماهای بزرگ نباشد.

* 9 دی ماه افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در همدان

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان همدان گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش شده به‌صورت زنجیره مویرگی و منظم در سطح مساجد، پایگاه‌ها، هیئت‌ها، مدارس، دانشگاه‌‌ها و حوزه‌ها در سطح شهرستان‌ها و روستاها اکران‌هایی تا آخر دی ماه و هفته‌ نخست بهمن ماه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر اکران مردمی، اکران عمومی نیز در سطح شهر همدان خواهیم داشت، افزود: افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در همدان به مناسبت 9 دی ماه (روز بصیرت) شنبه ساعت 15 برگزار می‌شود.

رسولی با اشاره به اکران فیلم‌ها از نهم تا دوازدهم دی ماه در سینما قدس همدان یادآور شد: هر روز صبح‌ از ساعت 9 تا 11.5 و بعد از ظهر نیز از ساعت 3 تا 7 در قالب پنج سانس اکران فیلم‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکران در شهرستان‌ها را نیز در برنامه داریم، بیان داشت: اکران‌های مردمی و خاص فیلم‌ها بعد از اکران عمومی است که از 9 تا 12 دی ماه انجام می‌شود.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان همدان تصریح کرد: سطح فیلم‌ها در این دوره از جشنواره متنوع‌تر شده و فیلم‌ها در قالب مستند، انیمیشن و داستان کوتاه ارائه شده است.

وی تأکید کرد: موضوع فیلم‌ها نیز فقط در قالب فتنه محدود نمی‌شود و بیداری اسلامی، جنگ نرم، تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی و نقد درون گفتمانی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

* 25 اثر در استان همدان طی چهار روز اکران می‌شود

رسولی با بیان اینکه فراخوان سومین جشنواره مردمی فیلم عمار از تابستان آغاز شده، بیان داشت: تعداد کل آثاری که به جشنواره تهران رسیده حدود 600 اثر بوده که 190 اثر به قسمت پایانی جشنواره راه پیدا کردند.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته 25 اثر در استان همدان طی چهار روز اکران خواهد شد و اختتامیه جشنواره نیز در دهه فجر برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان همدان ابراز داشت: داوران جشنواره نیز آقایان طالب‌زاده، عباسی، جلیلی و طالبی هستند که بحث کنترل و تأیید آثار و... بر عهده ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی جشنواره مردمی فیلم عمار این است که حتماً در قالب مردمی و در ریزترین فضای ممکنی که احتمال گسترش فیلم‌ها وجود دارد، باشد.

رسولی با بیان اینکه یقیناً جای کار بیشتری در این زمینه وجود دارد و هنوز از نظر بعد تکنیکی با ایده‌آل فاصله داریم، گفت: فیلم‌سازانی که در این عرصه وارد شده‌اند اکثراً جوان هستند اما اینکه به دنبال کسب افتخارات نبوده و به مشکلات جامعه می‌پردازند قابل ستایش است.

وی ادامه داد: مستندهایی مانند "مهار نشده" که سال گذشته به عنوان اثر برتر شناخته شد با رویکرد هسته‌ای ایران و جایگاه آن در کشورهای اروپایی بود که در سطوح مختلف اکران شد و برای توده مردم جذاب بود.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان همدان تصریح کرد: مشکلات مردم در سطح جامعه و نقد درون گفتمانی از جمله موضوعاتی است که در فیلم‌های عمار به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه حدود 35 نقطه در سطح شهر همدان برای اکران مردمی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 09188126495 و 8381392 تماس گرفته یا به آدرس hamedanammar.blogfa.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/89006/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول