اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس خبر داد

بررسی طرح اصلاح قانون تأمین اجتماعی در مجلس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اصلاح قانون تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: انحصار تأمین اجتماعی باید شکسته شود.

بررسی طرح اصلاح قانون تأمین اجتماعی در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از معاونت رسانه و اطلاع‏رسانی نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس، علیرضا خسروی امروز اظهار داشت: طرح اصلاح قانون تأمین اجتماعی در کمیسیون اقتصادی مجلس محلی بررسی می‏شود.

وی گفت: این پنجمین طرح است که در کمیسیون اقتصادی مجلس محلی بررسی می‏شود و پس از بررسی به کمیسیون اقتصادی مجلس ملی ارائه خواهد شد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محدود بودن گزینه انتخاب توسط کارگران، کارفرمایان و مشمولان بیمه برای ارائه حق بیمه و دریافت خدمات بیمه‏ای و همچنین سیل مراجعان به تأمین اجتماعی باعث شده است تا این مجموعه به وظیفه اصلی خود که همان توجه ویژه به مردم و سلامت جامعه است، کمتر عمل کند و این وظیفه به فراموشی سپرده شود.

خسروی خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد که چرا فقط تأمین اجتماعی باید در بحث بیمه مشمولان، کارگران و کارفرمایان ورود پیدا کند و انحصار تأمین اجتماعی باید در این زمینه شکسته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم اضافه کرد: انحصار بیماری مهلکی است که کشورهای جهان سوم بیشتر با آن درگیر هستند؛ ورود بیمه‏گرهای دیگر به بحث بیمه اجباری و اختیاری و شکسته شدن انحصار تأمین اجتماعی نقطه عطفی در خدمت‏رسانی به مردم است.

خسروی ادامه داد: این بحث باعث می‏شود تا رقابت‏پذیری در ارائه خدمات بیمه‏ای بیشتر شود و در نهایت به سود کارگران و مشمولان بیمه‏ای خواهد بود.

وی با انتقاد از هزینه و نرخ‏گذاری در بیمه‏های تأمین اجتماعی افزود: این هزینه‏ها و نرخ‏های بیمه اصلأ معقول نیست و اگر بیمه‏گرهای فعال دیگر در این زمینه ورود پیدا کنند، رقابت‏پذیری، ارائه خدمات و نوع خدمات افزایش پیدا می‏کند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر درآمد حاصل از سرمایه‏گذاری کارگران و کارفرمایان در بحث بیمه به بخش تولید هدایت شود، هم شعار امسال که تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، محقق می‏شود و هم نقدینگی به سمت تولید ناخالص داخلی هدایت خواهد شد و تولید رونق می‏گیرد.

انتهای پیام/2249/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول