اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

مردم مردودین فتنه را هرگز از یاد نخواهند برد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به حمایت همه جانبه مردم در مواقع حساس از انقلاب اسلامی تأکید کرد: مردم مردودین فتنه را هرگز از یاد نخواهند برد.

مردم مردودین فتنه را هرگز از یاد نخواهند برد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: آن چیزی که انقلاب را در مقابل رژیم سر تا پا حمایت شده از سوی همه قدرت‌های استکباری زمان پیروز کرد و در مقابل آن رژیم ستم‌شاهی توانست موفق شود و آن رژیم را سرنگون کنند همین حضور جدی مردم در صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز بود.

شفیعی‌ها افزود: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور مردم را رمز جاودانگی انقلاب اسلامی می‌دانستند و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی از این موضوع به عنوان مردم سالاری دینی تعبیر کرده‌اند، مطمئنا این تعبیرات موجب افتخار مردم ایران است.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم سالاری دینی به پیروزی رسیده و ماندگار مانده است، شعار نیست بلکه یک واقعیت غیر قابل انکار است.

این مسئول اضافه کرد: جدی‌ترین و شفاف‌ترین آن پس از گذشت 3 دهه از عمر انقلاب اسلامی حادثه  9 دی و مقابله با جریان فتنه‌ای بود که دشمنان نظام در سال 88 راه انداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در جریان فتنه سال 88 خیلی از عناصر معتقد به انقلاب دچار تردید شدند، آنها که از ایمان ضعیف‌ تری برخوردار بودند مواضع خود را تغییر دادند و آنها که تا حدی وضعیت بهتری داشتند، سکوت کردند.

شفیعی‌ها افزود: برخی از آنها چهره‌های مورد اطمینانی بودند که کسی باور نمی‌کرد در برابر فتنه‌ای که مقابل جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته سکوت کنند. اما این سکوت را همه ما به چشم دیدم و هرگز از یاد نخواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیاری از افراد سعی دارند داستان فتنه را پاک کنند، گفت: تلاش جریان فتنه و جریان انحراف این است که این حادثه از اذهان مردم پاک شود، در حالی که این واقعه هرگز از ذهن مردم پاک نخواهد شد. چرا که موضوعی است که به انقلاب آن‌ها مربوط می‌شود و به تعبیری بازی‌کردن و تیشه به ریشه انقلابشان زدن بود، مگر می‌شود مردم ما چیزی را که با هویت آنها مقابله کرده بود را به دست فراموشی بسپارند.

این مسئول اظهار داشت: جریان فتنه به حدی عمیق بود و دشمن به خوبی روی آن کار کرده بود که اولا کارگزاران اجرایی آن را از درون انقلاب انتخاب کرد و غبار آلودگی به حدی زیاد بود که یاران انقلاب را هم دچار تردید کرد و لفظ فتنه هم به همین دلیل است زیرا اگر حادثه شفاف و روشنی بود همه در برابر آن می‌ایستادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه اقتدار و استواری جمهوری اسلامی به واسطه حضور مردم است، افزود: ایمان دینی هم نقش بسیار مهمی داشت، این ایمان دینی بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد .مردم علی‌رغم اینکه در دوران ستم‌شاهی از لحاظ وضعیت معیشتی و مادی تنگناهای فراوانی داشتند و مصیبت‌های فراوانی را از این زاویه متحمل می‌شدند، اما به یقین کسانی که در وقوع انقلاب اسلامی حضور داشتند به چشم خود می‌دیدند که با وجود این فشارها علت و انگیزه انقلاب و پایداری و مقاومت مردم در برابر مزدوران شاه، انگیزه‌های دینی بود.

انتهای پیام/77001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول