اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس این استان خبر داد.

آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا کریمیان ظهر امروز در مراسم نمادین توزیع شیر در مدرسه ابتدایی حاج یدالله کیانی در شهرکرد، اظهار داشت: از سال تحصیلی 80-79 در بخشی محدود از استان‌های کشور با هدف ارتقای فرهنگ مصرف شیر این ماده مغذی در بین دانش‎آموزان توزیع شد که با توجه به اهمیت این ماده غذایی این برنامه تاکنون تداوم یافته است.

وی با بیان اینکه در ابتدا تنها 10 کشور در سطح جهان طرح توزیع شیر در سطح مدارس را اجرا می‌کردند، گفت: پس از آن این تعداد به 40 کشور افزایش رسید و اکنون در سراسر دنیا افزون بر 100 کشور طرح توزیع شیر رایگان در سطح مدارس را اجرا می‌کنند.

کریمیان ایران را یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین کشورها در برنامه توزیع شیر در مدارس توصیف کرد و افزود: در سال 2011 از سوی فدراسیون بین‌المللی شیر نشستی در ایتالیا برگزار شد که در آن نشست از بین کشورهای عضو، کشور ایران با عنوان فینالیست فرهنگ سازی شیر انتخاب و معرفی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز عراق و ترکیه از ایران برای توزیع شیر در مدارس کشورشان الگوبرداری می‌کنند و از مسئولان شیر در کشور مشورت می‌گیرند که این مسئله گواهی بر اجرای موفقیت آمیز این طرح در کشور است.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان دو نوع شیر توزیع می‎شود، گفت: در مجموع مدارس استان دو نوع شیر پاستوریزه و استرلیزه با 2.5 درصد چربی توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح از امروز به صورت سراسری در کشور آغاز شده، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به تمامی مناطق استان از جمله بخش‌های فلارد، اردل، کوهرنگ، خانمیرزا شیر استرلیزه ارسال خواهد شد.

کریمیان با توصیه به دانش‌آموزان در مورد استفاده از این ماده مغذی، اضافه کرد: در تمام مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی شیر توزیع می‎‌شود و به دانش‌آموزان به ویژه دختران توصیه می‌کنیم که مصرف شیر صرفا به مدرسه ختم نشده و به دفعات شیر مصرف کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش طبیعی دو تا سه سانتی متری قد نوجوانان، گفت: با مصرف شیر قد نوجوانان به چهار تا شش سانتی متر افزایش می‎یابد، در این زمینه کشور تایلند بسیار موفق عمل کرده است.

طرح توزیع شیر رایگان از امروز همزمان با سراسر کشور در سطح مدارس استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

انتهای پیام/68006/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول