اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با دهه مبارک فجر

مسابقات موتورکراس در تهران برگزار می‏شود

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیل‏رانی استان تهران از برگزاری مسابقات موتورکراس در تهران همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

مسابقات موتورکراس در تهران برگزار می‏شود

مهدی نبی‏زاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: رقابت‏های موتور‏کراس تهران در «شهران» برگزار می‏شود.

وی ادامه داد: مسابقات دهه فجر در فصل زمستان و بهمن‌ماه امسال برگزار می‏شود، اما تغییرات آب و هوایی می‏تواند زمان این رقابت‏ها را تغییر دهد.

نبی‏زاده اضافه کرد: نمی‏توان زمانی دقیق برای رقابت‏های ورزشی در چنین ایامی مشخص کرد.

دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیل‏رانی استان تهران اضافه کرد: موتورهای کراس به لحاظ شکل و ساختار تفاوت‏های فاحشی با سایر انواع موتور دارند و اساساً برای تردد در مسیرهای صعب‏العبور ساخته شده‏اند.

نبی‏زاده عنوان کرد: نخستین تفاوت، ممنوعیت تردد آنها در معابر عمومی نه تنها در ایران، بلکه در همه نقاط جهان است و این وسیله ورزشی با استفاده از یدک‏کش تا مسیرهای برگزاری مسابقات حمل می‏شوند.

وی یادآور شد: این موتورها دارای کمک فنرهایی قوی، وزنی متناسب با حجم موتور، ساختاری بین 35 تا 100 کیلوگرم، اغلب پنج دنده، برخوردار از شتاب اولیه بالا و به لحاظ ظاهری دارای چراغ، ‌جک متصل و فاقد بوق هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت‏های موتورکراس در کلاس‏های 65 سی.‏سی، 85 سی‏.سی، 125 سی.‏سی و 250 سی.‏سی دو زمانه و کلاس‏های 150سی.‏سی، ‌250 سی‏.سی و 450 سی‏.سی چهار زمانه دسته‏بندی می‏شوند.

موتورهای پرقدرت مسابقات صحرا در عرصه‏های بین‏المللی نظیر رالی پاریس- داکار به دلیل توانایی بالای برای تردد در مسیرهای صعب‏العبور در ردیف موتورهای کراس قرار می‏گیرند.

یکی از نکات جالب توجه در موتورهای چهار زمانه کراس 250 سی‏.سی، شتاب‏گیری سرعت آنها از صفر تا 80 کیلومتر در کمتر از 3 ثانیه است.

مسیرها در رقابت‏های کراس به 3 بخش مناطق طبیعی همراه با ایجاد تغییراتی کوچک، مسیرهای بسته همانند پیست‏های استاندارد و مسیرهای جنگلی کاملاً بدون تغییر در دل طبیعت تقسیم‏بندی می‏شوند.

انتهای پیام/67009/ذ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول