اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

مسابقات موتور «تریال» در تهران برگزار می‏شود

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیل‏رانی استان تهران از برگزاری مسابقات موتورسواری «تریال» در تهران به مناسبت دهه فجر خبر داد.

مسابقات موتور «تریال» در تهران برگزار می‏شود

مهدی نبی‏زاده امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تریال از جمله مسابقات نمایشی موتورسواری است که مشابه آن را در دوچرخه‏سواری نیز می‏توان یافت.

وی ادامه داد: در این رشته مهیّج از ورزش موتورسواری، راکبان از بین موانع مصنوعی یا طبیعی از پیش طراحی‏‌ شده در پیست‏ها حرکت می‏کنند.

نبی‏زاده اضافه کرد: رقابت‏های موتورسواری شاخه تریال به مناسبت دهه مبارکه فجر در منطقه سرخه‏حصار شرق استان تهران برگزار می‏شود.

دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیل‏رانی استان تهران افزود: در حال حاضر قهرمانان تریال استان تهران خود را برای این مصاف آماده می‏کنند.

بر پایه این گزارش، اگرچه موتورسواری تریال در ردیف رشته‏های متنوع موتورسواری قرار می‏گیرد اما صرف توانایی راندن موتور، موتورسوار را به یک ورزشکار تریال تبدیل نمی‏کند.

موتور تریال برخلاف سایر اعضای خانواده‏اش بیشتر وسیله‏ای برای انجام حرکات آکروباتیک و هنرنمایی بوده و پرداختن بدان مستلزم ممارست و تمرین بسیار است.

ساختار موتورهای تریال در سالیان اخیر به سمت و سوی سهولت در محدوده انجام حرکات مورد نظر راکب سوق داده شده است.

این موتورها بدون زین، دارای ارتفاع سطح نشیمنی کم‏تر از موتورهای دیگر، استقرار جای پایی بلندتر از موتور کراس، اغلب پنج دنده، گاهی بدون جک، بوق و راهنما، ترمزهای جلو و عقب دیسکی اما بسیار قوی، دارای جفت کمک‏فنر جلو و تک‏کمک فنر در عقب و اوزانی بین 67 تا 95 کیلوگرم هستند.  

مسابقات موتور تریال در کلاس‏های 50 سی‏سی،‌ 125 سی‏سی، ‌250 سی‏سی و 300 سی‏سی ‌دوزمانه و کلاس‏های 250 سی‏سی و 320 سی‏سی چهارزمانه دسته‏بندی می‏شوند.

از برندهای مشهور موتورهای تریال می‏توان به «شرکو»، «گس‏گس»،‌ «بتا»، «مونتسا»، «اسکورپا»، «هوندا» و «یاماها» اشاره کرد.

این رقابت‏ها به صورت سالنی با آماده‏سازی و تهیه موانع مصنوعی و در محیط‏های بیرونی با موانع طبیعی و یا مصنوعی برگزار می‏شود.

انتهای پیام/670083/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول