اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تبیین برنامه‌های دوره ابتدایی

گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی قیر و کارزین برگزار شد

خبرگزاری فارس: گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی و مجتمع‌های آموزشی قیروکارزین با هدف تبیین طرح‌ها و برنامه‌های دوره ابتدایی در راستای ارائه راهکارهای اجرایی شدن سند تحول بنیادین برگزار شد.

گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی قیر و کارزین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی و مجتمع‌های آموزشی آموزش و پرورش قیروکارزین با حضور فرماندار و مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان در سالن اجتماعات آموزشگاه استثنایی حاج اصغر طاهری و با هدف تبیین طرح‌ها و برنامه‌های دوره ابتدایی در راستای راهکارهای اجرایی شدن سند تحول بنیادین و همچنین کیفیت‌بخشی به فرآیند یاددهی، یادگیری، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و تبادل تجارب، همفکری و رفع اشکال در موضوعات مختلف و بررسی اهمیت دوره ابتدایی تحصیلی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی و تاثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین در سخنان خود در این مراسم که با حضور فرماندار و معاونان آموزش و پرورش این شهرستان همراه بود اظهار داشت: دوره ابتدایی دوره طلایی تعلیم و تربیت بوده و در مسیر علمی هر فرد معلم ابتدایی به ویژه در پایه اول مهم‌ترین نقش را دارد.

ابوالحسن دهقان، معلم ابتدایی را ترسیم کننده هویت دانش‌آموز دانست و تصریح کرد: تمام جهات سیاسی، اعتقادی و اجتماعی دانش‌آموزان در این دوره شکل می‌گیرد و این دوره فرصت مناسبی است، تا معلم استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی و خلاقیت‌های آنان را شکوفا کند.

وی با اشاره بر احیای جایگاه آموزش ابتدایی در طرح تحول بنیادین افزود: این امر سبب ارتقای فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس ابتدایی می‌شود و وظایف مدیران دلسوز و خوش فکر این دوره برنامه‌ریزی در راستای رشد عقلانی و بروز خلاقیت و شکوفایی در کودکان است.

رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و تربیتی و حرکت به سمت مدارس کیفیت‌مدار و آموزش یادگیری را لازمه کار و تلاش دانست و ابراز داشت: در ایران آموزش و پرورش پس از نهاد خانواده مهم‌ترین نقش را در تربیت فرزندان ایفا می‌کند و در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته اتفاقات خوبی نیز در این حوزه رخ داده است.

دهقان با بیان اینکه نگرش به معلمان مقطع تحصیلی ابتدایی در کشور تغییر کرده است گفت: لزوم تغییرات نگرشی مدیران و به تبع آن آموزگاران به تغییرات ایجاد شده در کتب درسی و انتخاب بهترین روش تدریس برای کلاس درس از ضروریات این دوره است.

وی در پایان افزود: آموزش معلمان و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای نیروها و توانمندسازی آنان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در معلمان و جایگاه آنان از مهم‌ترین اهداف است.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول