اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عطایی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس

سه امتیاز دیدار شهرداری را به ارومیه‌ای‌ها هدیه می‌دهیم/ در حال سلاخی تیم‌های بخش خصوصی هستند

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم والیبال کاله مازندران با اشاره به اینکه در حال سلاخی تیم‌های بخش خصوصی هستند، گفت: از این پس یاد گرفتم که نباید به سلامتی بازیکنانم اهمیت دهم و سه امتیاز دیدار شهرداری را به ارومیه‌ای‌ها هدیه می‌دهیم.

سه امتیاز دیدار شهرداری را به ارومیه‌ای‌ها هدیه می‌دهیم/ در حال سلاخی تیم‌های بخش خصوصی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رأی کمیته انضباطی فدراسیون والیبال که پس از بحث و تبادل نظر شش ساعته مسئولان در دوشنبه هفته جاری نتیجه دیدار ناتمام سیزدهمین هفته لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور بین کاله مازندران و شهرداری ارومیه را با نتیجه سه بر صفر به سود تیم ارومیه‌ای رقم زد باعث تعجب و توجه کارشناسان والیبال و والیبال‌دوستان شده است.

اعلام پیروزی سه بر صفر ارومیه با امتیاز (25 بر صفر) در سه ست متوالی، محکومیت سیدمحمد موسوی‌عراقی والیبالیست ملی‌پوش کاله مازندران به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت تعلیقی در مقابل جریمه بحث برانگیز دو دیدار خانگی بدون تماشاگر برای شهرداری ارومیه این موضوع را مبهم ساخته که به هر حال مسبب اصلی ناتمام ماندن این دیدار تماشاگرانی بودند که با سنگ، کلوخ، پاره آجر، باطری موبایل، پیچ و باتری آب از آملی‌ها پذیرایی کردند یا بازیکن کاله که توپی را بین تماشاگران پرتاب کرد و یا کادر فنی این تیم که در آن شرایط بحرانی و جو متشنج سالن برای سلامتی ملی‌پوشان بازیکنان را راهی زمین بازی نکرد.

بهروز عطایی سرمربی کاله مازندران فردی است که در این بحث حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی فارس در آمل ناگفته‌های زیادی را بازگو کرد.

این مربی باتجربه و جوان والیبال کشورمان که حتی سابقه مربیگری در تیم ملی والیبال بزرگسالان کشورمان را دارد، با اعلام اینکه جلسه کمیته انضباطی دوشنبه هفته جاری با توجه به صحبت‌هایی که در آن شد جلسه‌ای خوب برای کاله بود، ابراز داشت: اکثر حرف‌ها در آن توضیح خواستن از مسئولان ارومیه در مورد عدم کنترل تماشاگران بود و به نوعی انتظار می‌رفت تا نتیجه جلسه به سود کاله رقم بخورد.

عطایی با اعلام اینکه رأی اخیر کمیته انضباطی برای ما خیلی عجیب بود، ادامه داد: حتی اکثر افراد در برخورد با ما ابراز تعجب داشتند و برخی از سایت‌های تحلیلی و خبری نیز نوشتند که این جریمه به کاله مازندران آسیب می‌زند و ما را قربانی می‌کند.

وی اعلام کرد: فکر می‌کنم مسایل دیگری در پس این قضیه وجود دارد که می‌شود در مورد آن بحث کرد، این رأی یک رأی عادی نیست البته ما هم از فدراسیون تابعیت داریم و تابع رأیشان هستیم.

* یاد گرفتم که از این پس به سلامتی بازیکنانم اهمیت ندهم

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران با اعلام اینکه به عنوان یک مربی از این پس یاد گرفتم که نباید به سلامتی بازیکنانم اهمیت دهم، عنوان کرد: وقتی ساز و کار به این سمت می‌رود که سلامت ملی‌پوشان و والیبالیست‌ها اهمیتی نداشته باشد دیگر فرقی برای ما نمی‌کند زیرا ما متاثر از فدراسیون هستیم.

عطایی اضافه کرد: وقتی کمیته انضباطی می‌گوید ناظران ما می‌خواهند تحت هر شرایطی بازی انجام شود ما نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم بنابراین از این پس تیمم اگر در زمینی حاضر شود که علاوه بر پیچ و سنگ، پاره آجر و کلوخ هم به سوی ما بیاید بازیکنانم را از زمین بیرون نمی‌کشم، حتما کاری می‌کنم که سنگ یا هر شی دیگر به آنها برخورد کند تا مسئولان متوجه شوند که چه اتفاقی ممکن است بیفتد.

* اگر پیچ ارومیه‌ای‌ها به چشم بازیکنان می‌خورد باید در کمیته انضباطی حرف مصیبت می‌زدیم

وی با تاکید بر اینکه اگر یکی از سنگ یا پیچ دیدار شهرداری ارومیه به چشم یکی از بازیکنان ما اصابت می‌کرد ما در جلسه کمیته انضباطی باید صحبت از یک مصیبت می‌کردیم، ادامه داد: ولی چون نخورد اتفاقی نیفتاد.

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران تصریح کرد: از کمیته انضباطی سئوال دارم آیا در بازی گذشته سنگ، پیچ، باطری موبایل و دیگر اشیای خارجی به داخل زمین پرتاب شد، این امر مهم است اگر اتفاقی نیفتاد ما رأی را می‌پذیریم و مشکلی هم نداریم، ولی اگر پرتاب شد چگونه می‌توانیم بگوییم که ممکن بود به بازیکنان دو تیم اصابت نمی‌کرد.

وی ادامه داد: منظورم این است که این اتفاقات ایجاد جرم و مشکل کرد و باعث شد تا ارومیه به دو دیدار خانگی بدون تماشاگر محکوم شود.

* بسیاری از ناظران لیگ برتر والیبال ضعیف هستند

عطایی افزود: همانطور که پورحسن رئیس سازمان لیگ برتر والیبال در بسیاری از مصاحبه‌هایش اعلام کرد و در جلسه کمیته انضباطی نیز اذعان داشت بسیاری از ناظران والیبال ما ضعیف هستند زیرا ناظران ما می‌خواهند به هر قیمتی بازی را به پایان برسانند، من سئوالم این است در بازی با ارومیه ناظران چه فرآیند و اتفاقی را به وجود آوردند که ما فکر کنیم ادامه بازی میسر بوده است، آیا تماشاگر از سالن بیرون کشیده شد، بازرسی بدنی از تماشاچیان انجام شده و رفتارشان اصلاح شد، بر تعداد نیروهای انتظامی افزوده شد، متخلفان دستگیر شدند، چه اتفاقی افتاده بود که باید می‌پذیرفتیم ادامه بازی مقابل شهرداری در ارومیه امکان‌پذیر بود.

وی با اشاره به اینکه امری طبیعی بود در آن شرایط جو سالن آرام شود زیرا تیم ما در بیرون زمین داخل رختکن بود و آنها نگران شده و می‌ترسیدند که ممکن است نتیجه دیدار تغییر کند و کمیته انضباطی و ناظران با گزارش خود نتیجه را به گونه‌ای دیگر رقم بزنند.

عطایی با ابراز تاسف از اینکه ناظران والیبال در دیدارهای لیگ برتر تحت تاثیر تماشاگران قرار می‌گیرند، گفت: با توجه به فیلمی که موجود است در ارومیه ناظری به ما اعلام کرد به رختکن بروید و بعدا اعلام کرده که این حرف را نزده است ولی در زمانی که فیلم صحبت‌هایش به نمایش درآمد ابراز داشت که منظورم چیز دیگری بود پس نمی‌توان با چنین شرایطی حرف ناظر را پذیرفت.

* بازیکنان را از زمین خارج نمی‌کنم تا مسئولان متوجه تبعات آن شوند

وی ادامه داد: در این بازی به ناظران اعلام کردیم کتبی امنیت سالن را تائید کنند که از این امر سرباز زدند، فکر می‌کنم بازیکنان دستم امانت هستند ولی در عمل می‌بینم خلاف این امر است، از این پس هر اتفاقی بیفتد بازیکنان را از زمین خارج نمی‌کنم تا مسئولان متوجه تبعات آن شوند.

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران تصریح کرد: با این وضعیت مسئولان به تماشاگران آموزش می‌دهند که آنها می‌توانند سرنوشت بازی و نتایج را تغییر دهند.

وی با تشکر از رئیس سازمان لیگ برتر والیبال که در حرکاتش نشان داد امنیت ورزشکاران برای او اهمیت دارد، بیان کرد: این والیبالیست‌ها سرمایه ملی کشورمان محسوب می‌شوند.

عطایی گفت: برداشت شخصی‌ام این است با توجه به عده‌ای که در کمیته انضباطی رأی صادر کردند موضوع فراتر از این کمیته بوده البته از صبح روز بازی کاله با ارومیه نیز از سوی نمایندگان برخی افراد اعلام شده بود نتیجه سه بر صفر به سود شهرداری است.

* همه معتقدند رأی کمیته انضباطی غیرعادی و عجیب است

این مربی با تجربه و جوان کشورمان با بیان اینکه همه اعتقاد دارند رأی کمیته انضباطی برای کاله مازندران غیرعادی است و تا به حال عجیب‌ترین رأیی بود که مشاهده کردم، عنوان کرد: به حرف ناظر در آن بازی اعتماد نداشتیم زیرا حرفشان تغییر می‌کند و در شرایط عادی کاله زمین را ترک نکرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که پرسیده بود چطور ممکن است تماشاگران خاطی تیمی از همراهی والیبالیست‌های خود دو جلسه محروم شوند ولی نتیجه بازی به سود آنها اعلام شود، گفت: نمی‌دانم، امیدوارم مسئولان کمیته انضباطی بتوانند به این سئوالات پاسخ دهند تا دریابیم آنها بر اساس چه فرآیندی رأی صادر می‌کنند.

* دو باتری آب "لفسکی" را از دو سال حضور در مسابقات اروپایی محروم کرد

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران با تاکید بر اینکه اگر معیار عدم ورود ما به زمین بود قانون بحث دیگری هم دارد که می‌گوید با مشاهده نخستین شی خارجی به داخل زمین باید بازی را تعطیل کرد، اظهار داشت: حدود 20 روز گذشته در بازی بین دو تیم لفسکی و پاناتینایکوس یونان در بلغارستان دو عدد باتری آب به داخل زمین پرتاب شد که تیم لفسکی دو سال از حضور در مسابقات اروپایی محروم شد، اگر قرار باشد به قانون اشاره کنیم باید به چنین رأی‌هایی هم استناد کرد.

عطایی با اعلام اینکه عوامل تصمیم‌گیرنده کمیته انضباطی تحت تاثیر برخی عوامل بودند، یادآور شد: اکثر افرادی که به این کمیته آمدند نسبت به آراءشان معترض بودند.

* در حال سلاخی تیم‌های بخش خصوصی والیبال هستند

وی با بیان اینکه با نگاهی به تیم‌های خصوصی در والیبال کشورمان به روشنی مشاهده می‌کنیم که در حال سلاخی آنها هستند و باشگاه‌های خصوصی را به سمت حاشیه می‌کشانند، اذعان داشت: تنها با مشاهده تیم‌های بخش خصوصی یزد، بندرعباس، کاشان و آمل می‌بینیم آنها را به سمت و سوی حاشیه می‌برند، نمی‌دانم چه تفکر مبهمی است ولی برایم جای تعجب و سئوال است.

عطایی خاطر نشان کرد: در مقابل تعدادی از تیم‌های دولتی در کمال آرامش در حال بازی والیبال و ادامه لیگ برتر هستند و هیچ خط و ربطی به آنها داده نمی‌شود، این عوامل نگاه‌ها را سخت می‌کند و کار والیبال سخت‌تر می‌شود.

وی در آستانه دیدار هفته سوم دور برگشت لیگ برتر و رویارویی با تیم باریج اسانس کاشان و دیدار با همکار سابقش حسین معدنی در تیم ملی والیبال قرا دارد، افزود: در سه سالی که کاشان در لیگ برتر والیبال حضور دارد جز ادب، لطف، موهبت و مهربانی از این تیم و مردم خونگرمش چیز دیگری ندیدم، در این مدت حدود پنج سفر به این شهر داشتیم و هیچ وقت توهین یا بی‌احترامی مشاهده نشد.

عطایی ادامه داد: اگر در بازی توهین با بی‌احترامی شکل می‌گیرد باید آسیب‌شناسی کرد و عامل آن را یافت، باید نگاه‌ها واقع‌بینانه‌تر بوده و بیشتر از بالا بر قضایا باشد.

* سه امتیاز دیدار شهرداری را به ارومیه‌ای‌ها هدیه می‌دهیم

وی با اشاره به اینکه به رأی فدراسیون والیبال احترام می‌گذاریم ولی رأی کمیته انضباطی را زیاد نمی‌پسندم، یادآور شد: این سه امتیاز را کاله به شهرداری و ارومیه‌ای‌ها هدیه داد.

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران در پاسخ به خبرنگار ورزشی فارس در آمل مبنی بر اعتراض کاله به رأی کمیته انضباطی بیان داشت: اعتراض رأی به باشگاه ربط دارد، من به عنوان مربی مسئول مسائل فنی تیم هستم و اگر به جلسه کمیته انضباطی رفتم به عنوان فردی مطلع و حاضر در صحنه برای دفاع از حق باشگاه بود، مسئولان باشگاه وظایف خود را به خوبی می‌دانند.

وی یادآور شد: کسر این سه امتیاز را نمی‌پذیرم، کار برای ما سخت‌تر شد ولی ما در وضعیتی قرار داریم که به عنوان تیم چهارم جدول با تیم سوم هم‌امتیاز بوده، همه چیز دست خودمان است و می‌توانیم شرایط خوبی را برای خودمان رقم بزنیم.

عطایی با اشاره به دیدار هفته سوم دور برگشت لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور گفت: معدنی یکی از مربیان سرشناس کشور است که سال‌های زیادی با هم در تیم ملی کار کردیم، از همکاران و دوستان صمیمی‌ام است که خاطرات خوبی با هم داریم.

وی دیدار امروز کاله مقابل باریج را سخت و حساس دانست و عنوان کرد: زمان مسابقات را به سمتی جلو می‌برد که همه دیدارها برای تیم‌های لیگ برتری حکم مرگ و زندگی را دارد یعنی یک پیروزی و یا یک شکست می‌تواند تغییرات زیادی را در جدول به وجود آورد.

عطایی یادآور شد: ما به سختی و نفس‌گیر بودن این دیدار کاملا واقف هستیم، دو تیم از یکدیگر شناخت و اطلاعات کاملی دارند و بر اساس اطلاعات حاصل از آنالیز بازی می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه باید اطلاعات آنالیز را به گونه‌ای در اختیار بازیکنان بگذاریم که قابلیت استفاده داشته باشد، ادامه داد: باید جریان بازی را در حضور تماشاگران خونگرم به سمت کاله تغییر دهیم.

عطایی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری خاصی برای ادامه روند دور برگشت لیگ برتر داریم، ابراز داشت: کار سختی در ادامه بازی‌ها داریم و باید بر اساس اهداف خود به جلو حرکت کنیم.

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

انتهای پیام/86012/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول