اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لیونی در حال مذاکره برای کسب سمت وزیر خارجه کابینه نتانیاهو

خبرگزاری فارس: برخی منابع از تلاش تزیپی لیونی، وزیر خارجه اسبق اسرائیل برای بازگشت به سمت پیشین خود در کابینه نتانیاهو خبر دادند.

لیونی در حال مذاکره برای کسب سمت وزیر خارجه کابینه نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، «چیکو مناشه»، تحلیلگر رادیو اسرائیل سه شنبه اعلام کرد: «تزیپی لیونی»، وزیر خارجه اسبق اسرائیل به دنبال بازگشت به سمت پیشین خود است و تاکنون دو بار فرستاده‌های خود را برای گفت‌وگو با نزدیکان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل فرستاده تا با آنها درباره پیوستن به کابینه او بعد از انتخابات آتی صحبت کنند.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، این خبر زمانی منتشر شد که عنوان شد احتمالا «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه سابق اسرائیل که رئیس حزب «اسرائیل خانه ما»ست، به خاطر بازجویی‌ها از وی، نتواند در کابینه بعدی وزیر شود. برخی منابع در حزب وی در این باره گفتند، او برای ریاست بر کمیته دفاعی و امور خارجی کنست پس از انتخابات 22 ژانویه برنامه ریزی کرده تا مشکلات قانونی وی به پایان برسد.

جروزالم پست در ادامه نوشت: البته حزب تزیپی لیونی، گزارش تحلیلگر رادیو اسرائیل را سیاسی خواند و اعلام کرد، تجربه اثبات کرده نتانیاهو ترجیح می‌دهد شرکای وی از حزب راست باشد. «ماجالی وهبی»، یکی از نمایندگان کنست (پارلمان اسرائیل) که معاون لیونی است در این باره گفته: اگر اسرائیلی‌ها خواهان تزیپی لیونی هستند، باید به خود او رای دهند. با این حال،‌ لیونی در مصاحبه دو هفته قبل خود با روزنامه جروزالم پست، احتمال همکاری با بنیامین نتانیاهو را رد نکرده است.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول