اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر جنگ سابق اسرائیل برای انتخابات آینده به حزب لیونی پیوست

خبرگزاری فارس: وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با خروج از حزب کارگر که متعلق به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بود، به حزب «تزیپی لیونی»، وزیر خارجه اسبق اسرائیل پیوست.

وزیر جنگ سابق اسرائیل برای انتخابات آینده به حزب لیونی پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، «عمیر پرتز»، وزیر جنگ سابق اسرائیل که یکی از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان این رژیم بود، پنج‌شنبه اعلام کرد، حزب کارگر را ترک کرده و برای انتخابات آینده (پارلمان اسرائیل)، به حزب تزیپی لیونی پیوسته است.

وی در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه لازم است سیاست اسرائیل بر مسئله امنیت متمرکز شود، از نقش خود به عنوان وزیر جنگ این رژیم در جنگ دوم لبنان دفاع کرد و گفت،‌ این جنگ 7 سال آرامش برای شمال سرزمین‌های اشغالی به ارمغان آورده است. 

وی همچنین بر حمایت از برقراری صلح و راه حل تشکیل دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: بدون توافقنامه صلح، هیچ عدالت اجتماعی برقرار نمی‌شود.

لیونی نیز که در زمان جنگ لبنان، وزیر خارجه وقت اسرائیل بود، در این کنفرانس خبری، هنگام معرفی پرتز سیاست‌های نتانیاهو را مورد انتقاد قرار داد و گفت، این سیاست‌ها اسرائیل را در مسیر اشتباهی قرار داده است.

وی افزود: خوشحالم تنها فردی نیستم که معتقدم باید به سایر نیروها بپیوندم تا با چالش‌های دیپلماتیک، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی مقابله کنم.

لیونی با اشاره به نقش پرتز در توسعه سیستم دفاع موشکی «گنبد آهنین»، اظهار داشت: عمیر پرتز مردی است که تصمیم گرفته نگرانی‌های خود درباره آینده اسرائیل را به عمل تبدیل کند.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول