اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد تند از نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی

لیونی: نتانیاهو فقط حرف می‌زند

خبرگزاری فارس: «تزیپنی لیونی» با انتقاد شدید از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو در موضوع صلح با فلسطینی‌ها تنها حرف می‌زند و هیچ اقدامی در این زمینه نمی‌کند.

لیونی: نتانیاهو فقط حرف می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «تزیپنی لیونی» وزیر خارجه سابق و رهبر حزب تازه تأسیس «هاتنوآ» اسرائیل امروز به انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» پرداخت و عنوان کرد که نتانیاهو هیچ اقدامی در زمینه صلح با فلسطینی‌ها انجام نمی‌دهد و تنها حرف می‌زند.

لیونی که در دانشگاه «بار ایلان» صحبت می‌کرد گفت: نتانیاهو که در سال 2009 برای اولین بار بحث دو دولتی را مطرح کرد، هیچ قصدی برای اجرا کردن این موضوع ندارد.

لیونی در مورد اظهارات سال 2009 که آن هم در همین دانشگاه مطرح شده بود، گفت: نتانیاهو نمی‌خواست آن حرف‌ها را بزند و همیشه هم تا قبل از رسیدن انتخابات از گفتن چنین حرف‌هایی خودداری کرده بود. او آن حرف‌ها را بعد از انتخابات و تحت فشار بین‌المللی عنوان کرد و حالا بعد از گذشت چهار سال از اجرای آن‌ها خودداری کرده است.

او با اشاره به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه بحث دو دولتی و صلح با فلسطینی‌ها در چارچوب کاری و برنامه‌های ائتلاف «لیکود-اسرائیل بیتنا» (ائتلاف حزب نتانیاهو و لیبرمن) نخواهد بود، گفت صحبت‌های نتانیاهو تنها پوششی بود که وی بتواند در سفرهای خارجی خود ادعا کند که به دنبال صلح با فلسطینی‌ها است.

وی همچنین گفت که بحث دو دولتی هیچگاه در اساسنامه حزب لیکود نبوده و در اساسنامه اسرائیل بیتنا هم آمده است که بحث دو دولتی در حقیقت پوششی است برای هدف نهایی فلسطینی‌ها برای از بین بردن اسرائیل.

لیونی نهایتا در مورد اظهارات نتانیاهو در مورد صلح با فلسطینی‌ها گفت: اکنون، همه دنیا می‌دانند که آن حرف‌ها لفاظی بیش نبود و نتانیاهو تنها آن‌ها را بیان کرد تا چهره افراطی خود را با ماسکی از میانه‌روی بپوشاند.

انتخابات پارلمانی اسرائیل در روز سوم بهمن آغاز می‌شود و لیونی که اخیرا حزبی جدید را تشکیل داده، از اکنون فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول