اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

تورم ملموس بیش از میزان اعلام شده است/ بن‌بستی در ایران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با بیان اینکه بن‌بستی در ایران وجود ندارد و مسئولان باید مشکلات را حل کنند، گفت: ممکن است آمار 27 درصدی تورم با حساب برخی افراد صحیح باشد اما آنچه در جامعه احساس می‌شود بیش از این رقم است.

تورم ملموس بیش از میزان اعلام شده است/ بن‌بستی در ایران وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) مبنی بر پرهیز از خشم بر زیردستان اظهار کرد: غضب در برخورد با دیگران امری مورد سرزنش و ملامت است.

وی افزود: خشم در واقع هیجان و برافروختگی نفس است و عقل را مورد تأثیر خود قرار می‌دهد و سبب می‌شود انسان عملی از خود بروز دهد که پس از آن پشیمانی به سراغش بیاید.

 

اقدام قوه قضاییه در محارب اعلام کردن حاملان سلاح سرد قابل تقدیر است

این مرجع تقلید عامل اساسی در بروز جرایمی مانند قتل را خشم و غضب دانست و گفت: تصمیم بر محارب اعلام کردن افرادی که سلاح سرد حمل کرده و موجب ترس و وحشت مردم می‌شوند بسیار خوب بود و برای این اقدام باید از قوه قضاییه تشکر کرد.

وی در ادامه اتحاد و همدلی داخلی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اختلاف سلیقه همواره وجود دارد اما نباید موجب بر هم زدن اتحاد داخلی شود.

 

برخی به دنبال دو دستگی در حوزه‌ها هستند

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: حوزه علمیه باید نماد وحدت باشد و ما تلاش فراوانی برای ایجاد این وحدت و همدلی کرده‌ایم اما اخیراً شنیدیم برخی از آقایان تشکل اساتید جدیدی درست کردند در حالی که ما تشکلی در ارتباط با جامعه مدرسین داریم که اساس‌نامه‌ای نیز در حال تدوین دارد و حرکت در مسیر ارزش‌های حوزه علمیه، رهبری و مراجع تقلید هدف آن است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کرد: اینکه گروهی اجتماع کنند و تشکلی به راه بیندازند که شائبه انتخاباتی هم در آن وجود داشته باشد کار پسندیده‌ای نیست.

 

تورم ملموس در جامعه بیش از میزان اعلام شده است

وی با اشاره به گلایه‌های مردمی از گرانی در کشور گفت: بن‌بستی در ایران وجود ندارد و مسئولان باید مشکلات را حل کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: ممکن است آمار 27 درصدی با حساب برخی افراد صحیح باشد اما آنچه در جامعه احساس می‌شود بیش از آن است.

 

قیمت ملزومات زندگی مردم افزایش چشمگیری داشته است

این مرجع تقلید با بیان اینکه مواد غذایی، مسکن و دارو جزو ملزومات زندگی افراد محسوب می‌شود گفت: با این وجود شاهد افزایش قیمت 50 تا 100 درصدی این اقلام هستیم هرچند برخی خدمات مانند هزینه مرسولات پستی تا پنج برابر هم افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: اگر انتظار ما این است که مردم در انتخابات شرکت کنند و مشکلات قبلی هم تکرار نشود باید آن‌ها را راضی نگه داشت و برای حل معضلات هم نمی‌توان بر یک یا دو نفر تکیه کرد بلکه نیازمند همفکری در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول