اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل:

مجمع نمایندگان شمال غرب کشور تشکیل شد

خبرگزاری فارس: سخنگو و دبیر مجتمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با همت نمایندگان چهار استان مجمع نمایندگان شمال غرب کشور با دبیری منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس تشکیل شد.

مجمع نمایندگان شمال غرب کشور تشکیل شد

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه با همت نمایندگان چهار استان مجمع نمایندگان شمال غرب کشور با دبیری منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس تشکیل شد، اظهار داشت: اولین جلسه این مجمع روز سه‌شنبه در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد و برای اولین سال دبیری این مجمع به اردبیل واگذار شد تا مسائل مختلف را پیگیری کند.

وی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری مجمع نمایندگان شمال غرب کشور که بیش از 50 نماینده در آن عضو هستند، افزود: اهداف تشکیل این مجمع توسعه همه جانبه مناطق شمال غرب کشور و نحوه تعامل با کشورهای همسایه و برطرف کردن مشکلات و نارسایی‌های توسعه‌ای در شمال غرب کشور است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه تشکیل این مجمع می‌تواند در توسعه برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی موثر باشد، افزود: تاثیرگذاری مجمع شمال غرب کشور در انتخابات آینده نیز مشهود خواهد بود به طوری که سعی خواهد شد وزرای آذری زبان برای عضویت در کابینه آینده معرفی شوند.

وی ادامه داد: ما در مجمع شمال غرب کشور پروژه‌های زیرساختی و اساسی همچون راه‌آهن شمال ـ جنوب را که کریدوری برای توسعه اقتصادی منطقه ما خواهد بود پیگیری کرده و نسبت به تکمیل آن و اتصال راه آهن به استان اردبیل و استان‌های شمال غرب کشور اهتمام و پیگیری‌های جدی صورت می‌گیرد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مجمع تلاش می‌کند تا در حوزه آب و خاک و همچنین احیای دریاچه ارومیه تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را از طریق وزارتخانه‌ها انجام دهد که امیدواریم نمایندگان استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، غربی و زنجان بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند.

حل مشکلات صادرکنندگان سیب زمینی

پیرموذن در ادامه از رایزنی‌های انجام شده برای تسریع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای اجرایی کردن مصوبه هیئت دولت در خصوص شهر نمونه گردشگری سرعین خبر داد و گفت: با مدیریت مستقل شاهد توسعه زیرساخت‌ها و ارکان گردشگری در سرعین خواهیم بود که نسبت به تامین اعتبار اجرای برخی از پروژه‌ها نیز اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما این برنامه را از طریق سازمان میراث فرهنگی به جد پیگیری می‌کنیم تا به زودی و تا پایان سال مدیریت نمونه گردشگری سرعین به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل از حل مشکل صادرکنندگان سیب زمینی و ارتقای بهبود وضعیت تولید عسل کیفی در استان اردبیل خبر داد و گفت: با رایزنی‌هایی که با معاون برنامه‌ریزی و نظارت رئیس جمهور داشتیم نسبت به پرداخت مطالبات بازنشستگان نیز قول‌های مساعدی گرفتیم که امیدواریم در این زمینه تلاش‌ها و پیگیری‌ها به ثمر بنشیند.

این نماینده مجلس با قدردانی از تلاش و همت مجمع نمایندگان استان در پیگیری مسایل مختلف اظهار داشت: هرچند برخی‌ها با تحریک و همچنین دخالت جریان انحرافی در صدد اختلاف‌اندازی بین استاندار و نمایندگان هستند اما هفت نماینده استان اردبیل به دور از هرگونه اختلاف‌ نظرهای اساسی و یا مشکلات حاد، مسایل مختلف استان را با همکاری استاندار پیگیری می‌کنند تا به سرعت وعده‌های داده شده محقق شود.

انتهای پیام/62001/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول