اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس بین‌المللی کارآفرینی:

3.5 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدرس بین‌المللی کارآفرینی با بیان اینکه بیش از 3.5 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد، گفت: هیچ رابطه‌ای بین زندگی تحصیلی و زندگی شغلی در ایران وجود ندارد.

3.5 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، غلامرضا عابدینی در سمینار کارآفرینی با عنوان «ایده تا پدیده» در سالن آمفی‌تئاتر علامه دهخدا دانشکده فنی و حرفه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به تقسیم‌بندی وظیفه‌ای هر فرد در زندگی اجتماعی اظهار داشت: هر فرد وظایفی دارد که این تقسیم‌بندی به زندگی تحصیلی و زندگی شغلی تقسیم می‌شود.

وی گفت: زندگی تحصیلی مهم‌ترین فصل زندگی هر فرد است چراکه سرنوشت زندگی فردی و شغلی را تعیین می‌کند اما در ایران تمرکز افراد بر زندگی فردی و شغلی است.

مدرس بین‌المللی کارآفرینی با تأکید بر این نکته که هیچ رابطه‌ای بین زندگی تحصیلی و زندگی شغلی در ایران وجود ندارد، یادآور شد: وجود 3.5 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در ایران نشان می‌دهد که هیچ رابطه‌ای بین زندگی تحصیلی و زندگی شغلی در ایران وجود ندارد در حالی که این وضعیت در جهان چنین نیست.

عابدینی تصریح کرد: امروز انقلاب کارآفرینی یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌های علمی در جهان به شمار می‌آید و جهان در این جهت در حال حرکت است، در حالی که موضوع کارآفرینی در چند سال اخیر در ایران جدی گرفته شده است.

مدرس بین‌المللی کارآفرینی سپس با اشاره به اصل 44 خطاب به دانشجویان گفت: در راستای اصل 44 شما دانشجویان باید بعد از فارغ التحصیلی قید استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی را زده و با سلام کردن به دنیای کارآفرینی، آینده مناسبی را برای خود رقم بزنید.

عابدینی ادامه داد: در ایران از هر 10 هزار متقاضی استخدام تنها 32 نفر استخدام می‌شوند به همین دلیل شما جوانان با تمرکز بر کارآفرینی می‌توانید ضمن تضمین شغل و درآمد در راستای تأمین منافع کشور حرکت کنید.

این سمینار با همکاری مرکز رشد واحدهای فن‌آور و روابط عمومی دانشکده فنی و حرفه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/2667/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول