اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار مدیریت بحران استان :

افت دما و یخبندان شدید در راه است

خبرگزاری فارس: مدیریت بحران استان اردبیل از افت دمای هوا و حاکم شدن جو ناپایدار در استان خبر داده و به بروز یخبندان شدید هشدار داد.

افت دما و یخبندان شدید در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در اطلاعیه‌ای که اداره کل مدیریت بحران استان عصر امروز صادر کرد، اعلام داشت: به موجب پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل به لحاظ نفوذ سامانه مرطوب از غرب و همراهی آن با ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی، جو استان طی امروز و فردا ابری و توأم با تشکیل مه و افت دما بوده و در برخی نقاط احتمال بارش وجود دارد.

این اداره کل با اعلام آماده باش به کلیه شوراهای مدیریت بحران شهرستان‌های استان از عموم مردم به ویژه کسانی که قصد عبور از گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی را دارند، خواست موارد ایمنی را مد نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل هواشناسی استان نیز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افت دما و کاهش احتمالی هوا در روزهای آینده هشدار داده و از ساکنان مناطق مختلف خواست در کارهای روزمره و در صورت تردد و نگهداری محصولات کشاورزی در انبارها با سرد شدن هوا و یخبندان احتمالی پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

این اداره کل با بیان اینکه امروز در برخی از مناطق بارش‌های پراکنده برف به ویژه در مناطق کوهستانی گزارش شده از کاهش پنج تا 10 درجه‌ای هوا در دو روز آینده خبر داد و از اهالی استان خواست مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

اداره کل راه و شهرسازی استان نیز از تمام مسافران و رانندگان گذری از گردنه‌های صعب‌العبور استان خواست تا با تجهیزات زمستانی و داشتن زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی تردد کنند تا گرفتار مشکلات و نارسایی‌های ناشی از بارش‌های احتمالی نشوند.

در این اطلاعیه همچنین به آماده باش تمام نیروهای پلیس، امداد و راهدارخانه‌ها برای کمک‌رسانی به در راه ماندگان احتمالی اشاره‌ای شده و از عموم شهروندان خواسته شده از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

انتهای پیام/62001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول