اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران خبر داد

مازندران میزبان نشست هم‌اندیشی دریای خزر/حضور وزرای خارجه و کشور

خبرگزاری فارس: رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران گفت: مازندران میزبان نشست هم‌اندیشی دریای خزر شد.

مازندران میزبان نشست هم‌اندیشی دریای خزر/حضور وزرای خارجه و کشور

محمدجواد عیسی‌نیا رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در شهرستان ساری اعلام کرد: به‌منظور بررسی آخرین وضعیت و برنامه‌های مربوطه به مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر، فعالیت‌های اقتصادی، مسائل محیط زیست، مسائل امنیتی و همچنین ایجاد اجماع ملی و تحرک در تحقق اهداف مصوب کشور درباره دریای خزر، این نشست در مازندران برگزار می‌شود. 

وی اظهار داشت: این هم‌اندایشی دومین جلسه عمومی خواهد بود که در آن همکاری‌های اقتصادی و انرژی، رژیم حقوقی، محیط زیست، مسائل امنیتی، خطوط مرز هوایی و کشتیرانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

عیسی‌نیا اضافه کرد: بررسی مسائل خزر از بعد ملی و همچنین مسائل استان مازندران درباره خزراز جمله محورهای اصلی نشست مازندران خواهد بود.

وی اعلام کرد: در همین ارتباط طاهایی استاندار مازندران نیز علاوه بر شرکت در جلسات مقدماتی این نشست و اعلام آمادگی استان در برگزاری همایش مذکور، برقراری پرواز بین شهرهای شمالی ایران با آستاراخان روسیه، راه‌اندازی خطوط کشتیرانی مسافری بین سواحل ایران در خزر و تشکیل کمیته حقوقی برای تملک سواحل را برای طرح موضوع در هم‌اندیشی خزر پیشنهاد داده است.

عیسی نیا در ادامه افزود: این نشست از سوی مجلس شورای اسلامی در استان مازندران برگزار می‌شود و تاکنون حضور وزرای خارجه، کشور و رئیس و نمایندگان کمیسیون امنیت ملی قطعی شده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران در پایان گفت: آخرین جلسه کمیته همایش دریای خزر در مهرماه سال 1388 در شهرستان رشت و با حضور وزیر امور خارجه، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، مسئولان کشوری، لشکری و کارشناسان و صاحب‌نظران با هدف بررسی مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل دریای خزر برگزار شد.

انتهای پیام/2296/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول