اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی ارشاد آمل اعلام شد

زمان اجرای گروه‌های تعزیه سوگواره تعزیه مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل زمان اجرای گروه‌های تعزیه دهمین سوگواره تعزیه استان مازندران در شهرستان آمل را اعلام کرد.

زمان اجرای گروه‌های تعزیه سوگواره تعزیه مازندران

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل افزود: دهمین سوگواره تعزیه مازندران از روز پنج‌شنبه به میزبانی شهرستان آمل آغاز به کار می‌کند.

وی بیان کرد: تمام‌ تعزیه‌های این سوگواره هر روز ساعت 19 و 30 دقیقه صورت می‌گیرد که نخستین تعزیه با عنوان تعزیه حضرت امام علی (ع) به سرپرستی احمد ربانی از شهرستان تنکابن برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه تعزیه شاه چراغ به سرپرستی علی باقری کله‌بستی از شهرستان بابلسر روز جمعه اجرا می‌شود، اظهار داشت:  تعزیه حضرت علی‌اکبر به سرپرستی اسدالله شهابی به همراه یادمان مرحوم حاج اسدالله فرزانه نیز روز شنبه اجرا می شود.

وی با اعلام اینکه روز یک‌شنبه نیز تعزیه حر به ریاحی از استان گیلان به سرپرستی محمدحسین صمصام اجرا می‌شود، یادآور شد: پس از این تعزیه مراسم تجلیل از پیشکسوت تعزیه گل آقا عظیمی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان اینکه تعزیه مسلم ابن عقیل به سرپرستی محمد خلیلی از استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: همایش آسیب‌شناسی تعزیه و ارائه مقاله نیز روز دوشنبه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) از استان مازندران شهرستان آمل به سرپرستی سیدحسن مهدی اجرا می‌شود، گفت: مکان اجرای این تعزیه‌ها در پایین بازار، حسینیه هدایت (تکیه آملی) شهر آمل است و مراسم اختتامیه دهمین سوگواره تعزیه استان مازندران نیز شامگاه سه‌شنبه در همین مکان برگزار می‌شود.

انتهای ‌پیام860011/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول