اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد بابل:

علامه امینی برای چاپ الغدیر به 4 کشور سفر کرد / لقب پژوهشگر برای افراد درست استفاده شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد بابل گفت: لقب پژوهشگر سزاوار کسی است که چون علامه امینی برای چاپ کتاب الغدیر 4 هزار کتاب در کتابخانه‌های ایران، عراق، هندوستان و لبنان را مورد مطالعه قرار داد.

علامه امینی برای چاپ الغدیر به 4 کشور سفر کرد / لقب پژوهشگر برای افراد درست استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل حجت‌الاسلام سید حسین ابراهیمیان بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اظهار داشت: به فرموده حضرت علی (ع) تحقیق و پژوهش شامل فعالیتی است که انسان را از واقعیات و حقایق آگاه ساخته و در میان عبادات بافضیلت‌تر از روحیه پژوهشگری نیست.

وی استفاده از نظرات دیگران، شناخت استعداد و ظرفیت درونی انسان، روحیه پژوهش‌گری، آرامش اندیشه در موضوع‌های مفید، تلاوت قرآن، پرهیزگاری، دعا و صبر بر سختی‌های پیش رو پژوهش را از مهم‌ترین عوامل رشد و شکوفایی پژوهش برشمرد.

ابراهیمیان تصریح کرد: عدم بکارگیری اندیشه، فقر، همنشینی با نادانان، شکم پارگی، خستگی، سخت‌گیری بی‌مورد و تعصب بیجا، بلندپروازی و آرزوهای طولانی و افسردگی را از جمله عوامل مهم در رکود امر پژوهش عنوان کرد.

وی افزود: در کشورمان جایگاه پژوهش و پژوهشگر به نحو احسن تبیین نشده است و اغلب بین تالیف، جمع‌آوری و نگارش با تحقیق اشتباه گرفته می‌شود.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه سرقت علمی در کشور رو به افزایش است، تصریح کرد: بسیاری از مقالات و کتاب‌هایمان تالیف و نگارش ندارند بلکه سرقت علمی هستند که به فرموده آیت الله حسن زاده آملی بدترین نوع سرقت، سرقت علمی است .

وی بیان کرد: در کشورمان در القاب دادن به افراد بسیار افراط می‌شود در حالی که لقب پژوهشگر سزاوار کسی است که چون علامه امینی برای چاپ کتاب الغدیر 4 هزار کتاب در کتابخانه‌های ایران، عراق، هندوستان و لبنان را مورد مطالعه قرار داد درحالی که امروزه برخی افراد با مراجعه به اینترنت بدون مطالعه و زحمت مطالبی را جمع‌آوری و لقب پژوهشگر می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد منطقه 3 کشور، جمع‌آوری مطالب بدون مطالعه را آفت دامنگیر پژوهش برشمرد و اذعان داشت: باید در هفته پژوهش آسیب‌شناسی انجام شود و با بررسی آسیب‌ها راهکارها و راهبردهای مناسب ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد بابل افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در راستای حمایت از پژوهشگران از کنفرانس‌های پژوهشی، سخنرانی علمی، طرح‌های پژوهشی، تحقیقات علمی، شرکت در سمینارهای علمی و کنفرانس‌های پژوهشی، کارگاه‌های تحقیقاتی، عضویت در انجمن علمی منطقه‌ای و کشوری، راه‌اندازی توسط گروه‌های آموزشی، فرصت‌های مطالعاتی خارجی، بازدید علمی و اردوهای فرهنگی، ارتقای مقاطع علمی و مراتب بالای تحصیلی استقبال و حمایت می‌کند.

این مسئول گفت: به مناسبت هفته پژوهش بهمن ماه سال جاری اساتید و خانواده آنها در سفر علمی، پژوهشی و زیارتی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند تا علاوه بر زیارت معنوی در کنفرانس علمی و کارگاهی پژوهشی با حضور اساتید برجسته کشور بهره مند شوند.

انتهای پیام/86009/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول