محسن احمدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان شهید قندهاری و گذر سواریها از سمت شرق به غرب، این پل نیاز به ورود به میدان را کاسته و حجم ترافیک در این نقطه را کاهش میدهد.
وی افزود: احداث تقاطع غیرهمسطح میدان شهید قندهاری با وجود تغییر قیمتها در بازار که مسلماً تغییر در وضعیت عملکرد پیمانکاران را نیز به همراه داشته در حال انجام است.
وی تصریح کرد: روش اجرای این پل بر اساس قطعات پیشساخته بوده که در حال حاضر مراحل راهاندازی کارگاه تولید قطعات آن در حال تکمیل است که با این اقدام روند سرعت بخشیدن به پروژه در آینده نزدیک بهبود خواهد یافت.
معاون فنی و عمرانی شهردار گرگان افزود: در حال حاضر اجرای ستونها و تکمیل فونداسیونها در قسمتهای باقی مانده در حال تکمیل بوده، همزمان با تولید قطعات عرشه امید این میرود که شهروندان در ماههای آتی شاهد سرعت اجرای پروژه باشند.
احمدی افزود: طبق قرارداد اولیه پایان بهار سال آتی این پروژه باید به اتمام برسد اما روش اجرا انتخاب شده که دومین مورد پس از پل صدر در تهران بوده و رعایت مهندسی ارزش از یک طرف و تغییرات مصالح و دستمزدها و مشکلات تامین منابع مالی از طرف دیگر چند ماه اتمام پروژه را به تعویق میاندازد.
به گفته معاون فنی و عمران شهردار گرگان بر اساس مطالعات انجام شده پنج نقطه در شهر گرگان برای اجرای تقاطع غیرهمسطح در نظر گرفته شده بود که نهایتاً براساس اولویتبندی میدان شهید قندهاری به دلیل حجم بالای عبور و مرور اولویت برای احداث نخستین تقاطع غیرهمسطح قرار گرفت.
وی افزود: طی برنامهریزی پایههای میانی این پل طوری در نظر گرفته شده که در سالهای آتی در صورت نیاز به یک زیرگذر سوارهرو شمالی ــ جنوبی آسیبی به این پل وارد نیامده امکان اجرا میسر باشد.
انتهای پیام/2307/ی20/ف4004