اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگاور اعلام کرد

آغاز به کار فرستنده دیجیتال به صورت آزمایشی

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگاور از آغاز به کار فرستنده دیجیتال به صورت آزمایشی در شهرستان کنگاور خبر داد.

آغاز به کار فرستنده دیجیتال به صورت آزمایشی

حشمت‌الله عزیزی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در کنگاور اظهار کرد: نصب فرستنده دیجیتال برای شهرستان کنگاور از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بود که به حمدالله امروز محقق شد.

عزیزی تصریح کرد: برای نصب فرستنده دیجیتال در دو ایستگاه کوه بازو و منبع آب، بیش از یازده میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در فاز اول، ایستگاه کوه بازو با اعتباری 6 میلیارد و پانصد میلیون ریالی به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

فرماندار کنگاور افزود: در حال حاضر این فرستنده دیجیتال، شهر کنگاور و حومه را زیر پوشش سی و دو شبکه رادیو و تلویزیونی قرار می دهد که با گیرنده‌های دیجیتال (ست آپ باکس) قابل دریافت هستند.

گفتنی است، در حال حاضر صدا و سیما در ارائه شبکه های تلویزیونی بیشتر محدودیت هایی دارد که با سیستم دیجیتال این محدودیت ها تاحدی مرتفع می شود.

برخی از مزایای تلویزیون دیجیتال عبارتند از: امکان ارائه تعداد شبکه های بیشتر، کیفیت صدا و تصویر بالاتر، امکان ارائه اطلاعات اضافی کنار تصویر، دریافت رادیو همراه تلویزیون و امکان ضبط برنامه ها به صورت خودکار از روی فهرست برنامه ها.

در پخش دیجیتال، صدا و تصویر یا با کیفیت صد درصد دریافت می شود یا اصلا دریافت نمی شود و دیگر از تصویرهای برفکی و مخدوش خبری نیست.

از آن جا که اکثر تلویزیون ها فقط تیونر ANALOG دارند باید یک گیرنده دیجیتال (DVB-T) تهیه شود. البته اگر اخیرا تلویزیون PLASMA یا LCD خریده اید، ممکن است تلویزیون شما این قابلیت را داشته باشد و از خریدن دستگاه مبدل دیجیتال بی نیاز شوید.

برای اطمینان در بروشور مشخصات یا دفترچه تلویزیون دنبال کلماتی چون TUNER DVB-T و MPG4-AVC باشید.

انتهای پیام/2700/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول