اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد

نگرانی مردم کهگیلویه از روند نامطلوب ساخت پتروشیمی دهدشت

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: وضعیت موجود پتروشیمی دهدشت مردم این شهرستان را بسیار نگران کرده است.

نگرانی مردم کهگیلویه از روند نامطلوب ساخت پتروشیمی دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری صبح امروز در حاشیه بازدید از محل احداث پتروشیمی دهدشت اظهار کرد: وضعیت موجود پتروشیمی دهدشت مردم این شهرستان را بسیار نگران کرده است.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به این‌که خوراک پتروشیمی دهدشت از گچساران تأمین خواهد شد، گفت: احداث پتروشیمی دهدشت منوط به تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن پتروشیمی گچساران است.

جعفری با بیان این‌که خرید دانش فنی پتروشیمی دهدشت بیش از 15 میلیون یورو هزینه داشته است، تصریح کرد: برای خرید زمین مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی بیش از 5/1 میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار کهگیلویه با بیان این مطلب که 20 درصد سهام پتروشیمی گچساران متعلق به پتروشیمی دهدشت است، افزود: در صورت تکمیل، این پروژه مهم و حیاتی نقش مهمی در توسعه و رونق منطقه و به خصوص شهرستان کهگیلویه دارد و بیش از 450 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: این مجتمع پتروشیمی علاوه بر این می‌تواند برای بیش از سه هزار و 500 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کند.

فرماندار کهگیلویه گفت: مطالعات زیست محیطی، توپوگرافی این مجتمع پتروشیمی انجام شده و هزینه تکمیل پتروشیمی دهدشت حدود 317 میلیون یورو برآورد شده است.

وی با بیان این‌که به تعویق افتادن روند تکمیل این مجتمع باعث نگرانی مردم دهدشت شده است، ابراز داشت: فرمانداری کهگیلویه تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح انجام می‌دهد.

عمر دولت به پایان رسید ولی کار پتروشیمی دهدشت به آغاز هم نرسید

به گزارش فارس از کهگیلویه، پتروشیمی دهدشت یکی از مصوبات سفر دولت نهم به استان کهگیلویه و بویراحمد بود که بعد از 8 سال هنوز هیچ گونه پیشرفتی فیزیکی به جز فنس‌کشی نداشته است.

این در حالی است که مسئولان و دولتمردان قول احداث این پتروشیمی را در هزار روز داده بودند و با این‌که تاکنون چندین هزار روز گذشته ولی هنوز طرح به مرحله قابل توجهی نرسیده است.

این‌که اجرای طرح فوق در رونق اقتصادی کهگیلویه و شهر دهدشت تأثیر داشته باشد یا نه؟ و آیا صرف چنین هزینه‌ای در شهری که می‌توانست از جهات دیگر و به خصوص کشاورزی و گردشگری توسعه یابد کارشناسی بوده به کنار ولی چیزی که در این بین باید به آن توجه شود این است که دولت‌های نهم و دهم به جز این طرح بلاتکلیف که آینده آن کاملا مبهم است به مانند سایر مناطق در جهت توسعه زیربنایی این شهرستان برنداشته‌اند که امیدواریم دولت عدالت‌محور و مهرورز در حالی که ماه‌های آخر عمر خود را سپری می‌کند یادگاری از خود در این دیار بر جای بگذارد.

انتهای پیام/82008/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول