اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی ‌و عمرانی شهردار مشهد خبر داد

ایجاد سامانه‌ای برای دقیق‌تر شدن حفاری‌های سطح شهر

خبرگزاری فارس: معاون فنی ‌و عمرانی شهردار مشهد گفت: سامانه‌ای ایجاد شده که اطلاعات معابر و حفاری‌ها را در اختیار قرار می‌دهد تا حفاری‌های سطح شهر مشهد دقیق‌تر اجرا شوند.

ایجاد سامانه‌ای برای دقیق‌تر شدن حفاری‌های سطح شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید گشایشی صبح امروز در نشست خبری در شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به نوسانات بازار در سال 91 که تمام مسائل را تحت تاثیر قرار داده بود با همیاری و همفکری شورای شهر مشهد توانستیم از این برهه بیرون آئیم.

معاون فنی ‌و عمرانی شهردار مشهد افزود: چون پیمانکاران تصور نمی‌کردند که با نوسانات ارز قیمت‌ها دو برابر شود بنابراین تصمیم گرفته شد تا زمانی‌که بخشنامه و آئین‌نامه‌ای از طرف دولت برای این موضوع ارائه شود 5 درصد زیان را پیمانکار و مابقی را شهرداری تقبل کند تا هیچ پروژه‌ای در سطح شهر راکد و تعدیل نشود.

گشایشی خاطر نشان کرد: همچنین برای اینکه در پروژه‌ها تاثیرات منفی وجود نداشته باشد LC برای پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی مطرح شد و در حال حاضر در حوزه فنی و عمرانی هیچ پیمانکاری یک ریال از شهرداری طلبکار نیست.

معاون فنی ‌و عمرانی شهردار مشهد با اشاره به آسفالت خیابان‌های سطح شهر گفت: امسال در داخل شهر روکش آسفالت انجام شده که نسبت به سال گذشته 20 درصد حجم کار افزایش داشته است اما چون در شهر بوده نمود بیشتری داشته است.

گشایشی خاطر نشان کرد: بودجه آسفالت امسال شهرداری مشهد، 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است البته بیشتر هزینه‌های آسفالت صرف لکه‌گیری آسفالت دستگاه‎های خدماتی می‌‎شود در صورتی‌که وظیفه شهرداری نیست و برای نخستین بار در کشور چهارراه لشگر تا میدان سعدی با استفاده از فناوری نانو آسفالت شده است که تغییرات ارزی سبب شد نتوانیم کار را ادامه دهیم.

وی در ارتباط با تامین قیر اظهار کرد: با نوسانات ارزی که صورت گرفت چهار ماه است که پالایشگاه‌ها قیر در بورس عرضه نکرده‌اند و فقط در اختیار وزارت راه است اما با رایزنی‌هایی که انجام شد، شهرداری توانست‌ قیر تهیه و تا اردیبهشت ماه ذخیره کند بنابراین دغدغه تهیه قیر نداریم.

معاون فنی ‌و عمرانی شهردار مشهد افزود: هر تن آسفالت که در دیگر کلان‌شهرها 85 تا 95 هزار تومان است در مشهد با حدود 50 هزار تومان اجرایی می‌شود.

گشایشی تاکید کرد: تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان از مسیرهای سطح شهر بهسازی شده است و تا سال آینده تمام مسیرهای داخل شهر بهسازی می‌شود.

معاون فنی ‌و عمرانی شهردار مشهد خاطر نشان کرد: سامانه‌ای ایجاد شده که اطلاعات معابر و حفاری‌ها را در اختیار قرار می‌دهد تا حفاری‌های سطح شهر دقیق‌تر اجرا شوند و افتتاح رسمی آن در دهه فجر است البته این سامانه به صورت آزمایشی در برخی از مناطق مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول