اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شنبه 2 دی ماه انجام می‌شود

انتشار 7 هزار و 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت در طرح‌های نفت و گاز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با مجوز بانک مرکزی برای نخستین بار 7500 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌های تولید نفت و گاز منتشر می‌شود.

انتشار 7 هزار و 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت در طرح‌های نفت و گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حمید بورد اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این اوراق از شنبه دوم دیماه به مدت یک روز کاری و قابل تمدید تا پایان هفته در شعب منتخب بانک تجارت به عنوان بانک عامل منتشر شود.

وی با بیان اینکه مشارکت عمومی از طریق انتشار اوراق قرضه یکی از روش‌های نوین جذب سرمایه در صنعت نفت محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انتشار اوراق مشارکت در مناطق نفت‌خیز جنوب برای نخستین بار انجام می‌شود پیش بینی می‌کنیم با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شود.

بورد تاکید کرد: طرح‌های توسعه میادین و نگهداشت توان تولید در مناطق نفت‌خیز جنوب به دلیل سودآوری، بالا‌ترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار داشت: با توجه به اینکه بازگشت سرمایه در طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با تولید در این شرکت کمتر از یکسال است از شرکت‌های سرمایه‌گذار دعوت می‌کنیم که این اوراق را به صورت بلوکی خریداری نمایند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بر اساس شرایط اعلامی از سوی بانک مرکزی، مدت مشارکت این اوراق چهار سال و با نرخ سود علی الحساب سالانه 20 درصد و معاف از مالیات خواهد بود؛ همچنین این اوراق قابل بازخرید در بانک عامل در سال اول انتشار معادل 18درصد است.

مبنای محاسبه سود، روزشمار (360 روز) و قابل معامله در بورس اوراق بهادار خواهد بود، و به موجب مفاد بند 33 قانون بودجه سال 1391 کل کشور مرجع تضمین کننده اوراق شرکت وابسته و تابعه وزارتخانه ذی ربط (شرکت ملی نفت ایران) و سود پرداختی آن هر سه ماه یکبار خواهد بود ضمن آنکه بازپرداخت وجه اصل اوراق در سررسید تنها در شعب منتخب بانک عامل انجام خواهد شد.

این اوراق قرار است از روز شنبه 2 دی ماه 91 و به مدت یک روز کاری منتشر و عرضه شود و در صورت عدم فروش کامل در پایان روز اول، فروش تدریجی با محاسبه و اخذ روزشمار روزهای گذشته حداکثر تا پایان روز پنجشنبه (7دی ماه) خواهد بود. همچنین پرداخت نخستین سود روزشمار این اوراق دوم فروردین ماه سال 92 خواهد بود.

امور مرتبط با اوراق مشارکت سودهای علی الحساب و قطعی، بازپرداخت وجه اصل اوراق در سررسید تنها در شعب منتخب بانک تجارت انجام می‌شود؛ سود و جوایز اوراق مشارکت به استناد بند 5 ماده 145 قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحیه مصوب سال 1380 از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

انتهای پیام/72004/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول