اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی چهارمحال و بختیاری:

بازی‌های بومی چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری از ثبت ملی بازی‌های بومی این استان خبر داد.

بازی‌های بومی چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد

طهمورث حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بیمه ورزشی باید به صورت جدی پیگیری شود، چرا که در توزیع امکانات و بودجه‎های هیئت ملاک ارزیابی فعالیت‌ها تعداد بیمه شدگان ورزشی است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری هیئت‌های شهرستانی به برگزاری مسابقات آمادگی ورزشکاران، گفت: مسابقات کشوری این هیئت در سال آینده برگزاری می‎شود.

حیدری با اشاره به اهمیت استعدادیابی جوانان در رشته‌های مختلف ورزشی، افزود: اولین وظیفه ما در این هیئت گسترش ورزش در مناطق مختلف استان است تا بتوان با یک استعدادیابی در قهرمان پروری رشته‌های مختلف گام برداریم.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ورزش‌های بومی و محلی دارای پیشینه و غنای فرهنگی بالایی است، بیان داشت: ورزش‌های بومی و محلی در واقع جزئی از میراث فرهنگی هر استانی محسوب می‌شوند، بر همین اساس نیز ما در تلاش برای ثبت ملی بعضی از بازی‌های بومی استان چهارمحال و بختیاری هستیـم.

وی نقش ورزش روستایی در سلامت عمومی جامعه را بسیار حساس ارزیابی کرد و گفت: بر همین اساس مسئولان به گسترش زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در روستاها توجه بیش از پیش مبذول داشته باشند.

حیدری توجه به ورزش محلات و حضور دهیاران روستاها را باعث رونق بیشتر ورزش روستایی دانست و اذعان داشت: این مسئله علاوه بر بروز استعدادهای ورزشی می‌تواند در ایجاد نشاط و تحرک اجتماعی در محیط‌های روستایی موثر باشد.

انتهای پیام/68003/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول