اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری گنبدکاووس خبر داد

پیشگیری از ساخت غیرمجاز اولویت کمیته ده‌گردشی گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اولویت کمیته ده‌گردشی شهرستان گنبدکاووس است.

پیشگیری از ساخت غیرمجاز اولویت کمیته ده‌گردشی گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورمحمد جعفری صبح امروز در جلسه کمیته ده‌گردشی این شهرستان از فعال شدن کمیته ده‌گردشی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: براساس ابلاغ استانداری کمیته ده‌گردشی در سطح روستاهای شهرستان در دو بخش مرکزی و داشلی‌برون فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی در این کمیته اذعان داشت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی عضو این کمیته کارشناسان را به کمیته معرفی کنند. 

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس بر لزوم مستندسازی، وحدت رویه مدیران دستگاه‌های اجرایی در این کمیته تاکید کرد و گفت: تامین وسیله‌ نقلیه هم از دغدغه‌های کمیته ده‌گردشی است.

جعفری تصریح کرد: این کمیته با سرکشی از روستاها مسائل روستاها را بررسی خواهد کرد.

وی عمده‌ترین مسائل روستا را ساخت و سازهای غیرمجاز در مراتع ملی عنوان کرد و افزود: مهمترین وظیفه کمیته ده‌گردشی پیشگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز در سطح روستاها است.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز در این جلسه بر لزوم همکاری دستگاهای اجرایی در حل مسائل روستاها و فعال کردن کمیته ده‌گردشی تاکید کرد. 

حسین رضایی با عنوان اینکه 130 روستا در بخش مرکزی وجود داد که بازدید از آنها مستلزم مدت زمان طولانی است اظهار داشت: در این زمینه همکاری همه اعضا کمیته لازم و ضروری است و مصوبات کمیته ماده 99 قانون در پیشگیری از تخلفات خوب است.

بخشدار داشلی‌برون نیز پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را بسیار مهم توصیف کرد.

فرهاد شیبک با اشاره به اهمیت موضوع ده‌گردشی یادآور شد، ده‌گردشی در سالیان قبل هم انجام می‌شد و در این راستا پرونده‌هایی برای بررسی مراجع ذیصلاح قانونی فرستاده شده است تا جلوی تجاوز به مراتع که میراث ملی است، گرفته شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس نیز با بیان اینکه 70 درصد روستاها دارای حریم هستند اظهار داشت: باید این حریم‌ها شفاف‌سازی شود.

قره خاکپور اظهار داشت: از اقدامات کمیته ده‌گردشی استقبال می‌کنیم، وی همچنین در خصوص هم‌افزایی اعضای این کمیته و در نظر گرفتن اولویت‌های جغرافیایی تاکید کرد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول