اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

پرورش کرم ابریشم در منطقه سیستان توجیه اقتصادی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: توسعه و ترویج پرورش کرم ابریشم در منطقه سیستان توجیه اقتصادی دارد.

پرورش کرم ابریشم در منطقه سیستان توجیه اقتصادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، هوشنگ ناظری ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی در زمینه پرورش کرم ابریشم و نوغان‌داری در فرمانداری شهرستان زابل اظهار داشت: باید شرکت ابریشم ایران در این منطقه یک دفتر را به عنوان نمایندگی راه‌اندازی کند تا بتواند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد.

وی با اشاره به مشارکت همه کشاورزان در این زمینه بیان کرد: پرورش کرم ابریشم و کاشتن درخت توت در منطقه لازم و ضروری است و از طرفی اقتصادی و درآمدزا نیز هست.

فرماندار زابل افزود: پرورش کرم ابریشم، یک کشاورزی اقتصادی است و باید الگوها نیز به این سمت سوق پیدا کند تا کشاورزان درآمد بیشتر و پایدارتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: آموزش کاشت، برداشت و بهره‌برداری از این صنعت نوغان‌داری را تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات مربوطه از جمله فنی و حرفه‌ای و مرکز تحقیقات کشاورزی بر عهده داشته باشد و به افرادی واجد شرایط آموزش بدهند.

ناظری با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه بیان کرد: ایجاد صنایع جنبی پرورش کرم ابریشم و استفاده صحیح از آن‌ها ضروری است.

وی افزود: منابع طبیعی تعداد زیادی نهال درخت توت را به‌صورت رایگان آماده تحویل به کشاورزان دارد که امید است بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

انتهای پیام/75004/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول